14

5 DE ÉÉN IS VERDER DAN DE ANDER, MAAR OVER HET ALGEMEEN STAAT DIGITALISERING IN DE CAFETARIABRANCHE NOG IN DE KINDERSCHOENEN. BIJNA IEDERE CAFETARIA HEEFT EEN WEBSITE EN VELEN HEBBEN ONLINE BESTELLEN INGEVOERD. DE BESTELKIOSK IS IN OPKOMST EN OOK KEUKENPROCESSEN WORDEN GEDIGITALISEERD. ER IS NOG VEEL MEER MOGELIJK, MAAR PAST HET OOK BIJ JOU? DIT ZIJN 5 VRAGEN EN ANTWOORDEN OVER DIGITALISERING. 14 VRAGEN EN ANTWOORDEN OVER DIGITALISERING Stel je voor dat er minder stress is in de zaak, ook al is het net zo druk als voorheen. Er worden weinig tot geen fouten gemaakt, want alles verloopt digitaal en er zijn geen bonnetjes om kwijt te raken. Klanten worden niet ongeduldig want de meesten hebben via de zuil besteld, of via de QR-code op de tafel. Bijverkoop gaat automatisch in het bestelsysteem, dat zo is ingericht dat de gemiddelde besteding bovendien toeneemt. Misschien heb je helemaal geen kassamedewerker meer nodig. Er is geen contant geld, waardoor de kassa aan het eind van de dag altijd klopt en je je medewerkers ’s avonds met een gerust hart alleen kunt laten afsluiten. Klinkt dit allemaal als muziek in je oren? Dan loont het om in de digitale wereld op onderzoek uit te gaan.

15 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication