38

De tweede reden is dat social media tegenwoordig een essentieel middel is om potentiële gasten te bereiken. De trend om “Instagrammable” te zijn speelt al een tijdje een grote rol in de wereld van food. Social media is niet alleen bij meer dan de helft van de consumenten de doorslaggevende factor om daadwerkelijk een reservering te plaatsen bij die ene zaak, maar het wordt steeds belangrijker dat een totaalbeleving – en dus die unieke uitstraling - uitnodigt tot delen op social media door je gasten. Geen ‘snelle hap met vrienden’ zal meer ontkomen aan een uitgebreide shoot op Instagram. Tot slot loert het plasticverbod al een tijdje om de hoek. Dat die er gaat komen, is in ieder geval zeker. Je bent daarom niet te laat om alvast na te denken over duurzamere alternatieven om jouw lekkerste gerechten in te dragen, zoals verpakkingen met een afbreekbare coating in plaats van plastic. Ieder draagbaar bakje heeft een laagje, dat ervoor zorgt dat het karton niet slap en vettig wordt en eventuele inkt in het eten komt. Waar dit laagje voorheen bestond uit plastic, kun je tegenwoordig kiezen uit draagbare bakjes met een afbreekbare coating – bijvoorbeeld op waterbasis - waardoor je na consumeren het bakje gewoon bij het oud papier kunt weggooien. De weg naar volledig plasticvrij is zo een stuk dichterbij! En weet je wat al deze uitdagingen met elkaar gemeen hebben? Je kunt ze tackelen met doeltreffende branding! Gepersonaliseerde en duurzamere horecaproducten zoals draagtassen, frietzakken en snackbakjes in jouw herkenbare en gepersonaliseerde huisstijl zullen je helpen om deze uitdagingen te overwinnen. En los van gepersonaliseerde producten, hoe laat je jouw branding terug komen? De uiting van jouw merk begint vaak bij een logo en een huisstijl en kan vervolgens overal in verwerkt worden. Denk bijvoorbeeld aan de inrichting van je zaak, social media, uitstraling van je personeel, verpakkingen, menukaarten, servetten, en ga zo maar door. De kracht van branding zit hem in herhaling: hoe vaker de gast geprikkeld wordt door verschillende elementen, hoe sterker de herinnering. Maar hoe zorg je ervoor dat potentiële gasten jouw huisstijl te zien krijgen en dus in aanraking komen met jouw merk? Het is belangrijk om inzicht te krijgen over de reis die jouw (potentiële) gast doormaakt. Bijna letterlijk, want tijdens een reis ben je namelijk niet alleen bezig met het verblijf zelf, maar ook met het moment vóórdat je vertrekt en nadat je terugkeert. Zo kun je denken aan gepersonaliseerde horecaproducten in de vorm van: • Bestekzakjes voor binnen je zaak • Milkshakebeker voor onderweg • Opvallend beeldmateriaal dat online wordt gedeeld • Frietbakje in een zak voor thuis • En als eindbestemming uiteindelijk geprent in het brein van jouw gast.

39 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication