Beste lezer(s), Voor u ligt een bijzondere editie van de Cafetaria, gewijd aan de toekomst van de cafetariawereld. In de afgelopen jaren hebben we een ongekende versnelling gezien in de ontwikkelingen binnen onze branche. Wat ooit begon als een bescheiden onderdeel van foodservice is uitgegroeid tot een dynamische en boeiende branche die de harten van foodliefhebbers over de hele wereld heeft veroverd. Dit jaar bestaat FHC Formulebeheer 30 jaar en wat hebben we veel zien gebeuren om ons heen. Traditionele cafetaria's hebben zichzelf heruitgevonden en aangepast aan de veranderende eisen van deze tijd. Kwaliteit is het sleutelwoord geworden, met een focus op smaak, service en gastvrijheid. De tijd van de portie frites met mayo is voorbij. De komende 30 jaar beloven even boeiend te worden, zo niet meer. Onze branche zal moeten blijven evolueren en zich aanpassen aan een wereld die steeds sneller verandert. Één van de belangrijkste trends die we in de huidige foodbranche zien, is duurzaam ondernemen. Het besef van de impact van voedselproductie op het klimaat heeft geleid tot een groeiende vraag naar duurzame, lokaal geproduceerde ingrediënten. Cafetaria’s en eethuizen, groot en klein, nemen stappen om hun ecologische voetafdruk te verkleinen. En wat zijn er dit jaar weer veel vegetarische en veganistische snackgerechten bijgekomen. Onze bezoekers worden zich langzamerhand steeds bewuster van hun voedingskeuzes en willen gezondere opties die in lijn zijn met hun overtuigingen. Het is van belang dat we meegaan met deze veranderende vraag en naast ons huidige aanbod creatieve, verrassende en smakelijke alternatieven bieden. Dit magazine neemt u mee op een reis door de snel veranderende wereld van eten en drinken. We zullen innovatieve ondernemers ontmoeten en inzicht krijgen in de technologische ontwikkelingen die de sector transformeren, zoals online bestelplatforms en geavanceerde keukentechnologie. Als we naar de toekomst kijken, zijn er ongetwijfeld uitdagingen, want hoe zal het bezorg en bestelproces verlopen, hoe komen onze gerechten tot stand en staan wij zelf nog wel aan het roer of zijn we vervangen door AI? Daarnaast zijn er ook oneindige mogelijkheden en kansen om met deze ontwikkelingen om te gaan, welke resulteren in groei en succes. Geniet van deze verrukkelijke editie vol terugblikken op de afgelopen 30 jaar en ga mee op reis into the frituur..eh.. future! Smakelijke groet, Suzanne de Koning Marketing Manager
4 Online Touch Home