DE TOEGEVOEGDE WAARDE VAN ROUTING IN JOUW CAFETARIA: HOE EEN GEOLIEDE MACHINE JOUW WINST KAN STIMULEREN In een bruisende wereld waarin gastvrijheid en service de kroon spannen, is balans en een logistieke indeling binnen jouw cafetaria van onschatbare waarde geworden. De concurrentie is hevig en de eisen van de gasten zijn hoger dan ooit tevoren. De sleutel tot succes ligt in het naadloos bedienen van je gasten en het waarborgen van een soepele werkomgeving voor je team. Routing is de manier waarop cafetaria’s zijn ingericht waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen keuken, opslag, verkoopruimte en terras. Het gaat niet alleen om het bieden van de beste service, maar ook om het maximaliseren van je omzet, en dat is precies waar de juiste routing het verschil kan maken. EXPERTADVIES VOOR EEN NAADLOZE ERVARING Victor Lendering, een toonaangevende specialist op het gebied van cafetaria inrichting, deelt zijn waardevolle inzichten over de cruciale rol van routing en hoe het de sleutel vormt tot een succesvolle cafetaria. Zijn bedrijf, A3interieurbouw en FHC Formulebeheer hebben talloze succesvolle cafetaria’s ingericht. Victor benadrukt: "Elk aspect van je cafetaria moet in harmonie werken. De routing is een belangrijk onderdeel van deze puzzel. Het beïnvloedt niet alleen de efficiëntie, maar ook de algehele ervaring van je gasten en medewerkers. Met routing valt of staat je zaak! 68 Als je bijvoorbeeld een bakwand koopt, moet die passen bij de positie van je vitrine, de koelopslag, de positie van je kassa, waar gasten binnenkomen en je uitgifte waar de gerechten worden meegegeven. De afstemming van de optimale routing is heel erg belangrijk, want een verkeerde routing kan heel moeilijk hersteld worden aangezien dit hoge kosten met zich meebrengt. Bij de bakplaat dien je altijd in de nabijheid te hebben: een prullenbak, koeling, broodlades voor de buns, een sausdispenser of saustubehouder, een garneerstation met verse garnering en je gereedschapla. Ook is het wenselijk om een afzetplaats voor borden en verpakkingsmaterialen in de buurt van de bakplaat te hebben. We stuiten regelmatig op cafetaria’s waar je voor één hamburger naar alle uithoeken van het bedrijf moet gaan. EEN WARM EN GELEID WELKOM Bij binnenkomst moeten gasten direct weten waar ze heen moeten. Of ze nu een gezinsuitje plannen, een snelle hap onderweg willen of een bestelling voor thuis willen ophalen, de routing moet intuïtief zijn en naadloos aansluiten bij hun behoeften. Als wij een Family inrichten gaan wij steeds uit van hele andere inrichtingspunten bij het betreden van het bedrijf dan die van een Foodmaster. Bij Foodmaster kijken we bijvoorbeeld als eerste naar de breedte van het pand om te bepalen waar de kassa geplaatst moet worden, omdat het ontvangst heel belangrijk is bij een Family staat er vaak een aparte ontvangstdesk. “Wilt u hier wachten, wij komen zo bij u!” Per formule kijken we dus naar andere aspecten en stellen we steeds de vraag: “Waarom doen we het zo?”. EEN GEOLIEDE KEUKEN VOOR EEN VLOTTE SERVICE In de keuken is efficiëntie de sleutel tot succes. Elke medewerker moet zijn of haar rol kunnen vervullen zonder belemmeringen. Dit verhoogt de snelheid waarmee bestellingen worden verwerkt en vermindert de kans op fouten en vertragingen. Een investering in een goed doordachte indeling verdient zichzelf op de lange termijn terug.
69 Online Touch Home