11

Kees Smit Tuinmeubelen Kees Smit Tuinmeubelen om te spreken van een extra autonome groei als gevolg van de Covid pandemie. Zeker niet in het licht gezien van de desastreuze menselijke en economische gevolgen van het virus. Daarom wil ik me beslist niet eufemistisch uiten. Maar het is duidelijk dat het voor ons zakelijk gezien een katalysator van de omzet met zich mee heeft gebracht. Mensen konden niet of nauwelijks op vakantie en de horeca was grotendeels gesloten. Dat heeft zich geuit in een substantiële omzetstijging. Met de ingebruikname, eind augustus gaat voor mij een droom in vervulling. Indien mogelijk zullen we de opening groots vieren. We gaan sowieso alle medewerkers ruimhartig bedanken. Er wordt hier veel werk verzet. Ja, daar kijk ik echt naar uit!” Kees Smit Tuinmeubelen richt zich met het bedrijf op een groot deel van de markt, met een focus op het midden segment en met af en toe een knipoog naar het lagere en hogere prijssegment. Het voelt zich comfortabel bij kwaliteit, zowel qua producten als service en dienstverlening. Kees Smit doet veel aan naamsbekendheid, is te allen tijde netjes naar de klant en ziet haar klanten als ambassadeurs. Klanten besteden gemiddeld zo’n 750 tot tweeduizend euro voor een tuinset met uitschieters naar boven. De goedkoopste sets zitten op circa vierhonderd euro. Ook dit jaar zijn de verwachtingen goed. De consument is nog steeds bereid te investeren in zaken in en rond het huis. Bouwen in het Oosten 11

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication