18

je te maken met allerlei regels en eisen uit het bestemmingsplan en het beeldkwaliteitsplan. Een saillant voorbeeld is bijvoorbeeld dat de reclamevoering ook proportioneel (dus groot, red.) moet zijn en onderdeel moet vormen van de gevel. Doordat het pand op het XL Businesspark is gevestigd, moet alles XL zijn. Het is dus zeker niet alleen de inspiratie en wat je mooi vindt wat bepalend is, maar er hangt ook veel aan vast qua voorschriften, wensen et cetera.” Grootste uitdaging “Het meest bijzonder is de afmeting van het distributiecentrum en de prominente plek aan de snelweg. Daarnaast is Kees Smit als opdrachtgever een aansprekende naam. Ons bedrijf is ook in Almelo gevestigd dus het is voor ons een thuiswedstrijd. Daarnaast is het voor ons een fantastische referentie. Er zijn alleen maar leuke dingen, wat mij betreft. De grootste uitdaging is hoe je van het basisidee van een opslaghal iets moois maakt. Zakelijk gezien moet er zoveel mogelijk effectieve opslagcapaciteit beschikbaar zijn en moet je er in dit geval dus zoveel mogelijk tuinmeubilair in op kunnen slaan. Een glazen gevel, met dan maar een rij stellingen minder, gaat het dus niet worden. De hal zelf is uitgedacht om zo flexibel mogelijk te zijn. Betonnen verdiepingsvloeren en deels hoogstellingen. Ook met het oog op de toekomst hebben we de gehele vloer qua belasting voorbereid op eventuele aanpassingen. Een betonnen parasolvloer vereist meer dan een stapeltje stoelkussens.” Exterieur Terug naar het exterieur. “We hebben ervoor gekozen om in dit ontwerp, aan de kant van de snelweg, twee grote etalages te maken die een impressie van het bedrijf geven en wat daarbinnen gebeurt. Een soort kijkje achter de schermen. Norbert Lienesch: “Wat ik mooi aan Kees Smit vind is dat alles in het teken staat van klantbeleving en hoe je met je klant omgaat.” “De samenwerking met en tussen de verschillende partijen en de samenwerking met Kees Smit in het bijzonder. Dat klinkt misschien heel slijmerig maar die is oprecht erg prettig. Ik merk dat het gewaardeerd wordt wat wij doen. De lijntjes zijn kort, zaken worden vlot en snel geregeld en er wordt snel besloten. De bouw verloopt prettig, er zijn geen ontzettend ingewikkelde bouwvergaderingen. Niets geen dikdoenerij en geen poeha. Ook de samenwerking met de bouwpartners verloopt goed. Zowel Lowik als Kienhuis Bouwmanagement kennen we goed. Het zijn partijen waarmee we prima samenwerken. Ze zitten beide in de buurt, schakelen snel en de omgang verloopt gemakkelijk en prettig. Er is over en weer waardering en begrip voor wat iedereen doet. De wisselwerking is prima. Wat ik trouwens mooi aan Kees Smit vind is dat alles in het teken staat van klantbeleving en hoe je met je klant omgaat. Ik vind het dan ook erg gaaf om te zien dat het de klant zo mooi en gemakkelijk mogelijk moet worden gemaakt wanneer ze de tuinmeubelen komen afhalen. Daar is ontzettend veel aandacht aan besteed en dat heeft best wat ruimte gekost. Denk hierbij aan de afhaalpunten, die eigenlijk een soort van McDrive zijn, om 18 Bouwen in het Oosten

19 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication