Raymond Hudepohl: “Ik zie het als een groot bedrijfseconomisch voordeel dat we zo’n veelzijdige eindgebruikersgroep hebben.” De geschiedenis van Colpro gaar terug naar de jaren zeventig van de vorige eeuw. Raymond Hudepohl: “In de eerste twintig jaar van het bestaan richtte men zich op het maken van koelvitrines en koelcellen en waren de afnemers vooral te vinden in de horecasector. In de jaren negentig is men geswitcht naar de panelenbouw. Met name geïsoleerde sandwichpanelen op maat. Specials voor onder andere ronde gevels, zowel eenlaags als breder. Het zijn producten voor bijvoorbeeld operatiekamers, cleanrooms, hotrooms en droogkamers. Eindgebruikers zijn onder andere de zorg, de agribusiness en de automotivebranche. Naast deze tak van sport richten we ons ook op aannemers, waar we gevelproducten voor de utiliteitsbouw realiseren. Zo zijn we betrokken bij de laadstations van Fastned en hebben we bijvoorbeeld gevelelementen geleverd en gemonteerd voor Jaguar Nederland en Volkswagen tevens hebben we de uitbereiding van hal 5 van de RAI in Amsterdam gerealiseerd. Ik zie het als een groot bedrijfseconomisch voordeel dat we zo’n veelzijdige eindgebruikersgroep hebben. Als het ene marktsegment met een stagnatie te maken heeft, zit een andere sector juist weer in een opgaande lijn. Die diversiteit speelt in ons voordeel.” Alle bedrijfsonderdelen doorlopen Raymond Hudepohl en Colpro zijn op verschillende manieren inmiddels 24 jaar aan elkaar verbonden. “Ik ben hier ooit in 1997 als uitzendkracht gestart, waarna ik later in vaste dienst werd aangenomen. In 2003 koos ik ervoor om als ZZP-er te gaan werken, waarbij de band met Colpro nooit helemaal verbroken werd. Voordat ik in 2015 samen met een andere investeerder eigenaar werd van Colpro, heb ik vrijwel alle 56 Bouwen in het Oosten
57 Online Touch Home