Kees Smit Tuinmeubelen gerealiseerd wordt. Dat is enerzijds jammer, maar aan de andere kant ervaren we het niet als een nederlaag. We zijn een ondernemende, ambitieuze onderneming en we leggen de lat voor onszelf hoog. Dat je niet altijd krijgt wat je wilt, daar schamen we ons niet voor. Dan maar gefaseerd.” Nut en noodzaak Dat nut en noodzaak voor de nieuwbouw niet ter discussie stond is eenvoudig te verklaren. Henk Smit: “Sinds 2011 zijn we qua aantal medewerkers gegroeid van 35 mensen tot nu 450 in de piekperiode. We zijn in die tijd uitgegroeid van een regionale speler tot een landelijk opererende marktpartij en zijn daarnaast online actief met webwinkels in Nederland, België en Duitsland. Op dit moment hebben we maar liefst zeven locaties voor de opslag nodig omdat we vanuit voorraad willen leveren. Dat was op den duur een onhoudbare situatie. We openen, na de Experience Stores XXL in Almelo en Amersfoort, volgend voorjaar een derde Experience Store XXL in Venlo. Dat zal ongetwijfeld leiden tot een nieuwe boost. De nieuwbouw komt echt geen dag te vroeg.” Gunstige markt Naast de derde vestiging en het uitstekend lopende online verkoopkanaal staan er nog meer seinen op groen voor Kees Smit Tuinmeubelen. Henk Smit: “We omarmen inderdaad de Omnichannel gedachte. De combinatie offline-online is voor ons al tien jaar een vaststaande policy. Daar zullen we nooit van afwijken. Het is niet fijn Henk Smit: “We openen, na de Experience Stores XXL in Almelo en Amersfoort, volgend voorjaar een derde Experience Store XXL in Venlo. Dat zal ongetwijfeld leiden tot een nieuwe boost.” Bouwen in het Oosten 09
10 Online Touch Home