37

Heutink Primair Onderwijs Volledig maatwerk Volgens Dennis Weerink is het ontwerp volledig maatwerk en bovendien tijdloos mooi en duurzaam: “Wij geloven in objecten die over veertig jaar nog in het oog springen. Dat heet in onze optiek ‘esthetische duurzaamheid’. Belangrijk hierbij is dat deze gebouwen ook adaptief zijn en aangepast op gebied van installatie zonder grote bouw kundige wijzigingen. Dat is duurzaamheid ten top.” Het ontwerp De voorgevel oriënteert zich op de N35 tussen Nijverdal en Wierden, waardoor passanten een deel van de ‘Heutink beleving’ meekrijgen. De gevel van het kantoorgedeelte bestaat uit drie delen; een betonnen deel, een houten deel en een aluminium deel. De horecagelegenheid zal gevestigd worden in het betonnen deel, gemaakt uit architectonische prefab betonpanelen. Het houten deel vormt niet alleen het hart van Heutink als gebouw, maar ook het hart van Heutink als onderneming, namelijk; het beste uit ieder kind halen. In dit hart is een experience center gevestigd dat bestaat uit grote houten blokken. Deze blokken vertegenwoordigen de groei van het kind; de groei waar Heutink met liefde aan bijdraagt. Het experience center zal dienen als een inspirerende ontmoetingsplek voor klanten, leerlingen en overige geïnteresseerden. Een plek om de nieuwste innovaties op het gebied van onderwijs, brainstorm- en schetssessies te presenteren én als plek om unieke objecten in de expositieruimtes aan de gevel tentoon te stellen. Centraal trappenhuis Naast het experience center neemt ook de foyer met het centrale trappenhuis plaats in het houten hart. Het trappenhuis is speels en open ontworpen en geeft samen met de vide zicht op maar liefst alle vijf verdiepingen. Zo voelen niet alleen alle medewerkers, verspreid over de verdiepingen, zich met elkaar verbonden, maar biedt Theo Reitsema: “Het creëren van een fijne werkplek voor alle medewerkers stond in het ontwerp centraal, zowel voor het kantoor, als het distributiecentrum en het magazijn.” Bouwen in het Oosten 37

38 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication