37

Renovatieproject 31 appartementen / Vaassen om in gezamenlijkheid de succesfactoren voor het project te bepalen. “We hebben alles de revue laten passeren. Van het inplannen van “de handjes”, logistieke en technische uitdagingen en ook de leveringsbetrouwbaarheid was een belangrijk aandachtspunt. Zeker in de huidige constellatie luistert dat erg nauw. We zijn direct na de bouwvak gestart en hadden drie-en-een-halve maand ter beschikking. Voor de kerst moest alles klaar. Je wilt niet met een koude kalkoen staan op eerste kerstdag… Vervolgens hadden we periodiek overleg over de voortgang en hebben daarop geanticipeerd. In de piekperiode liepen we gemiddeld met twaalf tot veertien eigen mensen, maar in totaal waren er verdeeld over de twee gebouwen soms een kleine zeventig vakmensen op de bouwplaats. Die mensen liepen zowel in horizontale als verticale richting, dan weet je dat een uitgekiende planning een absolute noodzaak is. In dit kader is de intensieve nauwe samenwerking met Kramer vermeldenswaard. Die verliep, zeker in het licht van de complexiteit, soepel. Maar ook richting de bewoners die, voor het grootste deel, tijdens de bouw in de woning verbleven is een goede communicatie vereist. We hebben hiervoor een speciale bewonersconsulente beschikbaar die alles in goede banen heeft geleid. Duidelijkheid geeft in verreweg de meeste gevallen acceptatie dat er hier en daar eens overlast is.” De juiste begeleiding heeft geresulteerd in een hoge score op de Bouwen in het Oosten 37 “Voor de kerst moest alles klaar. Je wilt niet met een koude kalkoen staan op eerste kerstdag…” “Duidelijkheid geeft in verreweg de meeste gevallen acceptatie dat er hier en daar eens overlast is.”

38 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication