Van der Valk Groen-geel De kracht van Dura Vermeer Hengelo zit hem in het feit dat de onderneming, ook in tijden van crisis, een sympathieke ‘verliezer’ is. Winkelhuis: “Uiteraard hebben wij ten tijde van de recessie water bij de wijn moeten doen. Maar dat nam nooit weg dat onze opdrachtgevers hier nadeel van hebben ondervonden. Goed werk leveren, is ons motto. Gebleken is dat dat de beste investering is voor toekomstige opdrachten. We werken veel met onze eigen mensen, besteden zeker, ten opzichte van collega-bedrijven, niet zoveel uit. Met name de kerntaken en de rode draad van de bouw doen we in eigen beheer. Dat is een voordeel. Onze werknemers kennen en verstaan elkaar. De jongens op de bouw zijn unaniem een soort mini-uitvoerders; vakkundig en zelfstandig. Ze kijken goed om zich heen. Dat realisme is de kracht van Dura Vermeer Hengelo. Toen de economische crisis zijn intrede deed, hebben we ervoor gepleit om onze, ruim 90 vaklieden, aan te houden. Dat is gelukt. Sterker; we namen leerlingen aan die graag wilden, maar destijds nul op rekest kregen bij collega-bouwers. Nu staan ze hier op de bouw. En ik verzeker je: “Er ligt een mooie carrière voor hen in het verschiet!” Uitvoerder Huub Scholten: “Goed werk leveren, is ons motto. Gebleken is dat dat de beste investering is voor toekomstige opdrachten.” BOUWEN IN HET OOSTEN 9
12 Online Touch Home