4

PODCASTS VOOR EMPLOYER BRANDING EN RECRUITMENT aan je medewerkers en bereik je meteen een breed publiek. Podcast gesprekken met nieuwe en ervaren medewerkers, met zij-instromers en HR managers geven ziel en betekenis aan wie je samen bent, waar je voor gaat en hoe je ontwikkeling ondersteunt. Er is geen aansprekender manier om te bouwen aan vertrouwen dan een open en eerlijk podcast gesprek. Wanneer laat je jouw verhaal horen? KOM OP DEZELFDE GOLFLENGTE ALS JE KANDIDATEN Een ontwikkeling die zeker ook zal bijdragen aan het terugdringen van de personeelstekorten, is een collectieve inspanning om de arbeidsmarkt transparanter te maken. Dat betekent niet langer alleen communiceren over banen en de daartoe benodigde competenties, maar gericht inzicht en beleving tot stand brengen bij de waarden, visie en cultuur van je organisatie als werkgever. Een arbeidsmarkt initiatief dat aan deze transitie een bijdrage levert, is WerkenBij.FM In de vorm van een WerkenBij kaart, podcast producties en trainingen ondersteunen de professionals van WerkenBij. FM HR- en Communicatiemanagers om op een creatieve manier echte verhalen te delen en in contact te komen met talentvolle kandidaten. De podcast verhalen van medewerkers versterken de werkgeversreputatie en de interne loyaliteit en trots. MEERWAARDE PODCASTS IN ARBEIDSMARKTCOMMUNICATIE Het verhaal van jouw organisatie als werkgever en de persoonlijke ervaringen van medewerkers geven een extra dimensie aan je inspanningen voor het versterken van je employer branding en recruitment. De specifieke meerwaarde van een podcast is dat je verhalen veel indringender binnenkomen dan wanneer je communiceert via andere kanalen. Luisteren naar een authentiek podcast verhaal zorgt voor een intensere beleving van het gesprek. Het geeft ruimte aan subtiele nuances en brengt je als het ware dichter bij de verteller. Daar komt bij dat mensen in de regel meer tijd nemen om naar een podcast te luisteren dan dat ze content via een scherm tot zich nemen. Bovendien kun je een pod-cast beluisteren terwijl je

5 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication