21

21 Meester Coen had een probleem... Zijn gereedschapskist was tijdens het rijden omgevallen in de bus. We hebben een kijkje genomen in de bus, de gereedschapskist meegenomen naar de klas en samen alle spijkers en schroeven bekeken. Wat is het? En hoe maak je het vast? Vervolgens hebben we alles gesorteerd voor meester Coen! Ook hebben we nog mooie kunstwerken gebouwd. Het was een geslaagde techniek-ochtend! Groep 3/4 Eerst mochten we even een bezoekje brengen aan de bus. Meester Coen vertelde ons veel over verbindingen, wat is een verbinding en kunnen we deze ook vinden om ons heen? Vervolgens gingen we aan de slag met het maken van een boomhut. Hoe precies? Dat mochten we zelf onderzoeken en ontdekken. Ook mochten we stiekem (alleen deze keer) bij elkaar afkijken. We hebben een leuke middag gehad en kunnen nu alles vertellen over verbindingen! Groep 5/6 Meester Coen liet ons eerst ervaren dat je elke dag techniek nodig hebt en je het overal terug kunt vinden, bijvoorbeeld in de bril die je op hebt, het brood dat je eet en het boek dat je leest. Hierna gingen we in de bus verschillende spijkers, schroeven en gereedschap bekijken. Eenmaal terug in de klas was het tijd om creatief aan de slag te gaan. De leerlingen mochten met karton een boomhut bouwen, maar hierbij geen lijm of plakband gebruiken. We begonnen met ‘de heerlijke 5 minuten’, waarin je niks aan de meester/juf mocht vragen maar eerst zelf moest nadenken over een oplossing voor je probleem. En dat lukte! Er zijn prachtige boomhutten gebouwd. Komende weken gaan we in de klas verder met het project. Groep 7/8 De kinderen hebben gaandeweg ontdekt dat techniek in alles te vinden is; in je kleding, je boeken, je tafel en zelfs in het brood dat je eet. Na een leuke introductie en bezoek aan de Talentenbus gingen de kinderen zelf aan de slag. Door het toepassen van verbindingen en technieken hebben ze allemaal een uniek vogelhuis gemaakt. En super hoe ze elkaar helpen en van elkaar willen leren!

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication