Interne beheersing van processen en procedures 14 Heilijgers is ISO 9001 gecertificeerd en heeft daarmee een dynamisch systeem van processen en procedures geïmplementeerd, het zogenaamde Heilijgers Kwaliteitssysteem (HKS). Een kwaliteitssysteem staat of valt met de wijze waarop het wordt gebruikt en welk onderhoud erop plaatsvindt. Bij ons betekent kwaliteit onder meer: • Dagelijks gebruik van fasedocumenten in projecten; • Dagelijkse ondersteuning van een medewerker Kwaliteit Arbo Milieu (KAM); • Interne audits van projecten en processen; • Projectevaluaties; • Externe audits van projecten en processen; • Stuurgroep Kwaliteit waarin directie periodiek bovengenoemde acties agendeert. Informatiesystemen Eind 2016 hebben wij onze ICT-omgeving losgekoppeld van het BAM-netwerk. Dit is zonder problemen verlopen. Wij hebben hierbij ons eigen ERP-systeem van Microsoft NAV behouden. Deze zal ook als basis blijven bestaan voor de komende jaren. Claims In het jaar 2016 en voorgaande jaren zijn er geen claims bij Heilijgers neergelegd die tot aanpassingen van het resultaat van 2016 of 2017 kunnen leiden. Die claims die ons hebben bereikt, betreffen enkele technische imperfecties. Deze zijn beperkt. Dit zowel in geld als in aantallen. Voor claims waarvan wij verwachten dat de impact hoger kan zijn dan € 10.000,- zijn voorzieningen getroffen. Gebeurtenissen na balansdatum Er zijn geen gebeurtenissen na balansdatum die invloed kunnen hebben op het resultaat van 2016. Heilijgers is onderweg > Bestuursverslag 2016