653

Luther zei dat de Israelieten een legende hadden dat Lamech blind was en in de bossen joeg op beesten, en zo niet doorhad dat hij Kain had geschoten. Dit komt ook weer terug in de Germaanse legende van Balder die door zijn blinde broer Hod of Hodr werd doodgeschoten. Balder was zo een soort van Christus figuur bij de Germanen, als de zoon van Odin. Luther vraagt aandacht voor het martelarenschap van Noach, die veel langer leefde dan de mens vandaag en omringd was met zoveel slechterikken voor zo'n lange tijd. En Noach verbond twee werelden door zijn werk. Slechts een klein overblijfsel ging tot die nieuwe wereld. De aarde was zo corrupt en slecht en het duurde zo lang dat God sprak : 'Ik zal niet verder strijden tegen de mens. Ik zal niet altijd strijden met de mens.' En zo werden de dagen van de mens afgesloten, en ging de nieuwe wereld open door de zondvloed. God had het helemaal met de mens gehad. Het was afgelopen. Het was volbracht. Als er een diepe pijl of speer door iets heen gaat dan roept het om verdieping, zoals ook in boek 1 van de Vur. De zondvloed kwam om de krachten van de mens te verminderen, stelde Luther in zijn commentaar op Genesis. Ook werd de rijkdom van de mens en de aarde in waarde aangetast. Ik had een droom over de clown Kreven, de verjaarsgeest van het rooms katholieke rijk. Hij was als een reus op rigil kent, en maakte de mens tot siamezen, en ze zochten een schuilplaats in hem, in de holen van Kreven, waardoor ze kwamen door hun verjaarsfeesten te vieren. Zo werden ze door hem opgenomen. Hij had een heleboel wachters, ook reuzen. Natuurvrouwen hadden slavenjukken om hun nekken. Zo waren ze door de slavenjukken aan elkaar verbonden, twee aan twee. Ik had een bijl, en ik wilde die slavenjukken kapothakken, maar toen dacht ik : 'Kunnen hun nekken dat wel verdragen ?' 'Hak het los !' riep een natuurvrouw of amazone toen, en ik rende naar ze toe en begon die jukken die om de nekken zaten in het midden door te hakken, zodat de natuurvrouwen los van elkaar begonnen te komen. Luther waarschuwde : In de laatste dagen zal het zijn als in de dagen van Noach : men eet, men drinkt, men huwt. Luther zag het wel aankomen, wat ze met de reformatie zouden doen. Hij noemde de huidige aarde het duisterste tijdperk, nog wel duisterder dan na de zondeval en voor de zondvloed. De besnijdenis was een teken van het uitverkoren volk van God. Zij hebben het vlees niet liefgehad. Luther stelde dat deze besnijdenis werd voorgesteld door de rode zee. Het is een strijd tegen piraten. Verjaarsgeesten zijn rovers. Ze krijgen verjaarsbeloning in plaats van werkbeloning. Het is dezelfde truuk als onverdiende genade en blind geloof. Elke dag trekken ze hun schoenen aan. Elke dag staan ze op, en elke dag lopen ze te zaniken. Het is een strijd tegen rigil kentse piraten. Ze verblinden de mensen met hun bedriegelijke verjaarslichten, en roosteren hen. Het zijn kannibalen. En de wc christenen zitten daar met hun gouden kruizen, en hup poepen alles weer uit. Het ruwhouten bebloede kruis kennen ze niet. Ze hebben een new age kruis. Ze kopen zo alles af, als bij de aflaat. Even flink de buidel opentrekken en dan hebben ze het weer gehad. Het is toch allemaal gejat. WC christenen hangen aan een gouden kruis. Oh het vlees mag niks overkomen. Geen schrammetje op het vlees hoor, want dat is zielig. Het gouden kruis zorgt er goed voor dat de wc christen comfortabel hangt, met de nieuwste luxe producten aan zijn zij, mobiele telefoon erbij aan het kruis, stukje vlees in de mond. Koekjes, gebak, koffie, en chips erbij. Het ontbreekt de wc christen aan het gouden kruis aan niets. De Heere is mijn slager, eh herder, mij ontbreekt niets, hij doet mij nederliggen in grazige weiden om mij vet te mesten, eh ik bedoel om mij, om mij … even overnieuw … ik ben het vergeten … Hij voert mij naar de slachtplaats … eh voert mij, naar rustige wateren, hij verkwikt mijn ziel, ah ja, dat was het … Het vlees is heilig voor de wc christen … Verjaardagskalender in de hand, ik bedoel de bijbel … En

654 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication