662

stelt openbaring, ook niet als de grote plagen komen. Openbaring 16 8 En de vierde goot zijn schaal uit over de zon en haar werd gegeven de mensen te verzengen met vuur. 9 En de mensen werden verzengd door de grote hitte en zij lasterden de naam van God, die de macht heeft over deze plagen, en zij bekeerden zich niet om Hem eer te geven. 10 En de vijfde goot zijn schaal uit over de troon van het beest, en zijn rijk werd verduisterd, en zij kauwden op hun tong van pijn, 11 en zij lasterden de God des hemels vanwege hun pijnen en vanwege hun gezwellen, en zij bekeerden zich niet van hun werken. Zo was het ook in de dagen van Sodom en Gomorra en de dagen van Noach : men at en dronk, en men huwde. Men rotzooide sexueel en religieus maar wat aan. Sexuele vraatzucht, de wormen van de aarde komen om de mens te verslinden. De mens denkt dat hij het zelf is, maar het zijn de wormen die in de mens gevaren zijn. Deze wormen worden groot, zeer groot, door al hun vraatzucht. Zo walgelijk is de mens. En er is helemaal niets. De verbinding is niet gelegd, maar er kwam juist meer afstand. Het was als de nieuwe kleren van de keizer. Dit is de apocalypse. De mens is zombie. De mens is geen mens. Parasieten vieren feest in de mens, om de profeten te teisteren. hoofdstuk 11 de freudiaanse theologie Israelitische kinderen werden van jongs af aan onderwezen in de Israelitische leer. Ze konden het wel dromen, en ze konden het opzeggen zoals ze hun namen kenden, stelde de katholieke exegeet George Lee Haydock (1774-1849) in zijn commentaar op psalm 1. Dit was het Israelitische zaad en in de grondteksten dit zaad was bloed. Het waren bloed-kinderen. Als wij tot de natuur moeder komen om haar ons zaad te geven, laten we dan bedenken dat dit bloed is. Alleen als het vlees sterft komt er leven. Kijk hoe ze dit in de stad hebben verdraaid. De varkensmannen komen tot de vrouw met hun dikke vette buidel geld, met hun stropdassen en dikke vette auto's. Voor hen die niet op deze blitse manier kunnen protsen met hun vlees is er nog altijd de manier van het vele vreten of hun lichaam op een andere manier op te blazen, om zo met gedoste veren te pronken voor de stadse vrouw, die al op jonge leeftijd oma is en met de oma sloffen rondloopt, hevig is gepensioneerd, en de man alles laat opknappen. Zij is de schoonheid van oma, en hij moet met een dikke buidel thuiskomen, met zijn viezigheid en smerigheid om te laten zien dat hij gewerkt heeft. Nee, dat is niet voor de vrouw. De vrouw in de stad is niet geemancipeerd. Dat laten ze allemaal aan de man over, en zo is alle sexualiteit verdraaid. De man denkt dat het leuk is om met opgeblazen parasieten te pronken. Geld en stropdas is een eerste keuze altijd maar weer, want de stadse vrouw is belust op macht. Dikke auto's willen dan ook nog helpen, maar zij die dan niet begenadigd zijn om een fletse bureaucraat te kunnen zijn die moeten het doen met andere lompe, logge truukjes. Holle bolle gijs is in de stad gekomen : en maar schrokken, grote brokken, een koe en een kalf en een heel paard half, een os en een stier, en als dat allemaal niet wil lukken, dan is sexuele vraatzucht ook een oplossing, want dan krijgt oma nageslacht in ieder geval : een leger van oma's, en opa's natuurlijk. Heerlijke verwennerij, en goed voor de cosmetica industrie. En daar marcheren ze hoor, stekeblind en doof. Dat geven ze gewoon toe. Het honger orgaan kennen ze niet. Minder is meer kennen ze niet. Er is

663 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication