872

armenbelasting, de overbrugging van de kloof tussen rijk en arm. Dit is de boodschap die de bloemen laten zien : alles in een cirkel van natuur-communologie. Vandaar dat de mens moet terugkeren naar de flower power, naar de zestiger jaren. Toen was iedereen nog gelijk. Sebek was in de droom buitengewoon teder en zachtmoedig, wat een beeld is van genuanceerdheid en ook voor gevoeligheid voor context, waarin de innuendo's als bruggen dus onmisbaar zijn. Vandaar dat ragnarok ook de weg is tot Rebekkah. Kennen wij de communologie, of zijn wij terecht gekomen in een star religieus communisme waarin ieder zoals ons moet zijn en zoals ons moet denken, als een zeer corrupt beeld van selectieve gelijkheid ? Een ieder moet wedergeboren worden in Rebekkah, opdat Jakob en Ezau gelijk zullen zijn. hoofdstuk 45 psycho analyse van het boek jona als sleutel tot de flower age (jaren zestig) Communologie mag zo ook leiden tot communicatie, want extreem, ongevoelig, orthodox communisme is aangekoekt en dichtgegroeid, als dove oren die niet kunnen luisteren. Communicatie moet altijd van twee kanten komen, zowel luisteren als spreken. Hiervoor moet een eerlijke, gelijke basis zijn, oftewel de communologie. Dat wil zeggen dat ook het kapitalisme tot kapitalologie moet komen, om ervoor te zorgen dat het kapitaal eerlijk verdeeld wordt, en zo kunnen er kapiteinen ontstaan, kapitalologische leiders, die dit vorm kunnen gaan geven. Dit is allemaal als onderdeel van de communologie. Daarom moest Sebek ook wel komen om Jona op te nemen. In sommige oudere plaatjes van Jona staat het dan ook afgebeeld als een krokodil die Jona met zich meeneemt. De krokodil is een beeld van de recycling van elk vleselijk communisme en kapitalisme, elke extreem en corrupt geworden vorm, dus de verslinding van alles wat buiten de communologie valt. Zo is de communologie dus ook de weg tot profetie, want daar waar de mens niet de andere mens en het dier als gelijke en gelijkwaardig beschouwd, daar kan ook geen profetie wezen, of wordt profetie corrupt. De archetypen van de Egyptologie dragen de oer-energieën in zich, en zijn daarom van groot belang voor het herstel van het religieus-filosofisch model. Zij zijn archetypen, innuendo's van psycho analyse. Zowel extreem kapitalisme als extreem communisme zijn klauwen van hetzelfde monster die een elite hebben gemaakt die over de anderen heersen. Dit monster is verstikkend. Je mag niet spreken, want alles is al door dit monster opgetekend, en ze aanbidden slechts dode vormen, oftewel het materialisme. De gnosis echter kent het overblijfsel van de communologie, waarin er tot de beginselen van het natuur-communisme wordt gegaan. Hiertoe is Sebek dus belangrijk, die ook een archetype is van de hulp bij de geboorte. Hij waakt ook over het kind, waar mijn droom ook over ging. Dit is grotendeels ook geestelijke bewaking. Hij leert het kind de ware principes, en is betrokken bij de ziel van het kind. Juist in die betrokkenheid kan ook verpersoonlijking zich ontwikkelen, wat een belangrijke karakter-eigenschap is van empathie en betrokkenheid. Het clinisch communisme en kapitalisme is zo steriel dat het elke persoonlijkheid doodt, en mensen en dieren zijn slechts nummers. Miserabel voel je je erdoor. Zo werken die monsters. Het zijn geen mensen, maar monsters. Wel kunnen ze dwepen, vriendelijk doen en aardig wanneer het hen

873 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication