891

Wat zijn dan de veren ? Boek 2, de rode hei, spreekt erover : 10. Op een nacht kon hij niet meer verder. Hij moest hier weg. Hij rende het bos in, zijn huis achterlatende. 11. Na een lange tijd rennen kwam hij aan bij de indianenstam. Hij smeekte of hij daar kon wonen. 12. Hij voelde zich verscheurd tussen twee werelden. Hij leek steeds depressiever te worden, en er bleek geen kruid tegen opgewassen te zijn. Op een dag werd hij naar een indiaanse vrouw gebracht. Zij liet hem ruiken aan wat rode veren, en gaf hem een medicijn. Toen bond ze de rode veren in zijn haar. 13. 'Het grote geheim is wat jij moet zien,' zei ze. 'Ik zal jou op een tocht nemen door het bos naar het grote geheim.' 14. Ze gingen heel diep het bos in, langs meren en heuvels, tot een plaats waar de wilde dieren waren. Ook hier was een meertje. Nu zouden ze het meertje overzwemmen. Na een tijdje kwamen ze aan bij een struik die over het meertje hing. Vlakbij was een grot. Ze nam hem diep in de grot. Ook in de grot was een meertje. 15. 'Kom mee,' zei ze. Het was een soort tunnel die toen begon te draaien. Ze leken in een heel nieuw bos te komen. Hij voelde een band om zijn hoofd komen, en stralen kwamen naar binnen om zijn hart te voeden. 16. Als je er teveel van neemt, dan ga je dus echt dorpen en steden hallucineren als nachtmerries. 17. Het is een hele zware stof, die jarenlang in het lichaam kan blijven doorwerken. 18. Het was een geladen nachtmerrie, wat betekent dat het je langzaam in een tragedie zou zuigen. 19. In hele lage doseringen dient het als een medicijn. Het is dan goed gif. Wij moeten in ieder geval voldoende tegengif hebben om hier tegen bestand te zijn. 20. Wij kweken daarvoor bepaalde spinnen, die wij dan melken voor hun gif. Maar ook dit gif mag niet genomen worden in te hoge doseringen, omdat dat verlammingen kan brengen. 21. Voorzichtigheid is de moeder van de waarheid. Voorzichtigheid is de moeder van waarheid dus. De veren zijn een beeld van die voorzichtigheid, de afzondering, niet zomaar in cirkeltjes meedraaien. Er is een angst die boven alles uitstijgt, de angst van voorzichtigheid, van de waarheid. Temidden van zoveel leugens is zij, dus moet zij hen wel overstijgen, als beeld van de transcendentie. De veren zijn zo de switches, de schakelaars tot de andere wereld, de planeten, en elke planeet heeft zijn eigen energie en functie, zijn eigen frequentie, en zo wordt alles kaleidoscopisch. Daarom zijn de indianen de regenboog mensen. Ze zijn niet eenzijdig maar veelkleurig, als beeld van flexibiliteit en tederheid. Indianen en zij met een indiaans hart durven bijna niet te spreken over hun dromen en visioenen, want het wordt niet geaccepteerd. Je wordt voor gek verklaard en vervolgd, door 1984, degene die de flower power heeft vermoord, het pistool van Mark David Chapman, en we weten allemaal wel wat dat betekent. In principe hebben we het dan over 1980 die 1984 voortbracht. 1980 is de vader van big brother. 8 december 1980 was al het einde van de wereld. 1980 verhing zichzelf en bracht een dood geboren kind ter wereld : 1984, nog steeds met het pistool van Mark David Chapman in de hand. Vandaar dat de mens veren nodig heeft. Zo diep doordringen in de bloemenvelden totdat het veren worden, en dan opstijgen en wegwezen. Indianen en hen met een indiaans hart, de shamanistischcharismatische beweging dus, is het meest gehaatte en vervolgde volk ter aarde. We zijn allemaal slachtoffer geworden van het pistool van Mark David Chapman. Al deze bloemenvelden werden platgemaaid door de vietnamese oorlogsmachine waarvan dit pistool de vlag op de modderschuit is, de hoeksteen. Als je goed luistert kun je dit schot nog steeds horen. De wereld zou nooit meer dezelfde zijn. De flower power was over. Mark David Chapman was de catcher in the rye, zijn favoriete boek, een boek uit de 40-er en 50-er jaren, als een kindervanger tussen het graan. De kinderen mochten niet dromen, mochten niet symbolisch zijn, maar moesten onderworpen zijn het pistool van Mark David Chapman, de vader van big brother, oftewel 1980. Nog steeds strijden wij tegen dit pistool, en nog steeds dalen wij af in deze putten om de slachtoffers van dit pistool tot

892 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication