dubbel hebben, je kunt geen profeet zijn en ook nog eens death deals sluiten en death deals aanbieden. Daarom leefden de oude profeten afgezonderd. Ze waren niet bang om heilige huisjes aan de kaak te stellen en omver te trappen, maar ze betaalden hier vaak een hoge prijs voor. Toch is er ook overwinning over de death deal, en de death dealers, de skeletten die met graf en al uit de grond opspringen telkens. Zaai in goede aarde, dan is er op een dag een goede oogst. 'You won,' krijg je dan te horen, net zoals Jakob op Pniël. Dan heb je de goede strijd gestreden. Deze machines zijn namelijk niet onaantastbaar. Het zijn slechts gimmicks. Die komen en gaan. Als ze uit de grond springen trap er dan niet in. Ze houden vanzelf wel weer op. Het is maar tijdelijk, maar geef niet aan ze toe. Anders zou je ook een death dealer worden. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet, en je besmet er ook vele anderen mee. Dat is een erger virus dan corona : het corrupta virus, het death dealer virus. Er is een kink in de kabel. Er is water in de reageerbuis gekomen. Er is een glitch in het systeem. Deze systemen staan op instorten. Ze proberen het weg te wassen, maar het gaat maar niet weg. Het wordt alleen maar vuiler, hoe meer ze het wassen. Dat komt omdat het nooit echt was geweest. 'You won, you won, you won,' krijg je dan te horen. hoofdstuk 54 symbolisme of literalisme Leviticus 7 27 Alwie enig bloed eet, die zal uit zijn volksgenoten uitgeroeid worden. Calvijn stelde bij dit hoofdstuk dat de mens in soberheid diende te leven om zo niet de door de natuur aangestelde limieten te overtreden. Het was een symbolisch boek, maar het westen bouwde er een walgelijke, letterlijke vertaling overheen, waardoor ze niet meer in soberheid leefden en zo de natuurlimieten overtraden. Met alle gevolgen ervan : van Calvijn tot corona. Calvijn was een enigma. Verletterlijkingen waren in die tijd al gaande, waar Jesaja en Jeremia tegen optraden. Ze streden tegen de leugenschrijvers van de priesterlijke ordes. Priesterlijke ordes kunnen al snel corrupt raken. Al snel kan het tot marktbedrijf worden, zelfverheffing en weelde. Calvijn zei : Blijf sober. Oh, hoe de reformatie van deze soberheid is afgeweken. Alle natuurlimieten werden doorbroken, vooral van het negende gebod : Gij zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste, en ook niet over uw naaste. Vandaar : van calvijn tot corona. Nu is het cirkeltje rond. Nu is de natuur weer aan het woord. Het boek Leviticus is een beeld van het offeren van geloftes, van belijdenissen, zoals Calvijn ook laat zien. We kunnen ook denken aan Hosea 14 : 3 Komt met woorden van schuldbelijdenis, bekeert u tot de Here, en zeg : wij bieden als offer de belijdenis onzer lippen. Natuurlijk mag dit geen lippendienst zijn, en daarom wordt er ook gesproken van bekering als het ware offer. Het gaat dus veel dieper, zoals in Hosea 6 :
900 Online Touch Home