69. Het toetsen moet dus een gewoonte worden, een levensstijl, onze natuur. 70. Ook moeten we voldoende aandacht besteden aan het zaai principe, als zaaiers. Alles is zaad wat we moeten zaaien op de toets akkers, opdat het vleselijke kan afsterven, en het geestelijke, goede en beste kan opgroeien, als bomen die vrucht dragen. 71. We mogen de bomen niet opeten, maar moeten wachten op de vrucht. 72. Ook de andere toetsmetaforen zijn belangrijk. Ze vullen elkaar aan en toetsen elkaar ook, wat we kruistoetsen noemen in de toetswetenschappen. 73. De toetser krijgt loon, zoals de zaaier zijn oogst krijgt. 74. Er is nu een vleselijke opname gaande tot de medische god. De mens vreest moeilijke tijden, maar vreest niet de zonde. 75. De mens heeft allerlei soorten vleselijke vrees, maar is niet godvrezend. 76. De ware, hemelse opname is de opname van hemelse vreze. 77. Wij moeten besneden worden van 1154 elke aardse status, opdat we de dingen van het vlees niet volgen. 78. De menselijke kennis is niet op een lijn met de hemelse kennis, dus de mensheid verkiest op een hele andere manier dan dat de hemel verkiest. De mens hoeft hier niet te voldoen aan menselijke voorwaarden, maar aan hemelse voorwaarden. 79. Bent gij al in de hemel geweest, of leeft u allemaal van horen zeggen ? 80. Het klaagt de mensen aan. De mensheid aangeklaagd. 81. Daarom moeten wij de langste weg gaan. De korte weg is de weg die ten verderve leidt. Je voelt je dan misschien rijk en gezond, maar van binnen ben je al dood. 82. Smal is de weg die ten leven leidt. Het is een weg waarop je getreden wordt als druiven, een weg van grote verdrukking, van tranen en geschreeuw. 83. Het is een smalle, maar ook een lange weg, en het is de weg van de kennis. 84. De hemel is geen letterlijke plaats waar je naartoe kan gaan, maar een ontwaking. De hemel is dus een les die
2665 Online Touch Home