132

2. Het boek is geschreven voor zulke geestelijke gehoorzamen, om doctrine te ontvangen, om symbolen en enigma’s te verstaan, om sieraden te ontvangen, wapenen, werktuigen, en gerei van overwinning. 3. In het boek gaat het over het ontvangen van de Wet en de bijbehorende kastijding. 4. Het is een opmeter en een maatstaf. 5. Als wij het niet volgens de Wet doen, dan zullen we schuldig staan aan misbruik. 6. Daarom moest de wet om het volk van God gedaan worden als sieraden ter herinnering, als spreuken. 7. Er is veel misbruik geweest, en God walgt van de voeten der mensen. De voeten van de vijand zijn overmoedig, haastend om kwade dingen te doen, tot het vergieten van bloed. 8. De vijand zal verbrijzeld worden onder de Voeten van de geestelijke baarmoeder, en we zien dat dit allemaal zal gebeuren doordat de voeten van de vijand verbrijzeld zullen worden. 9. We zien dat de voeten van de vijand geen eenheid vormen, maar in verdeeldheid leven als ijzer vermengd met leem. 10. Alleen door de geestelijke baarmoeder zullen wij macht over de vijand hebben en de vijand verbrijzelen. 11. Juda hakte de tenen van de vijand af als een beeld dat de vijand zijn evenwicht verliest. 12. Uit Juda is Ahn voortgekomen, en uiteindelijk de Messias, dus Juda is van fundamenteel belang. 13. Juda is één van de poorten van het hemelse 132 Sion. 14. Het is allemaal om het verstand te oordelen, en het letterlijke, als een teken dat betekenissen zullen veranderen. Woorden, wetten en ideeen zullen veranderen. 15. Openbaring staat gelijk aan naakt in ballingschap gaan, en dit is de opslagplaats van de levensbron. De sobere kwam tot de naakte ballingen van Telabib, wat de geprezen opslagplaats van de vloed, van de levensbron, betekent, aan de oer-rivier Kebar. Aan deze rivier kreeg de sobere zijn openbaringen, als een beeld van het naakt worden en onder de voet geplaatst te worden. Hij bleef afgezonderd daar, als een wilde. 16. De sobere werd opgeroepen om een dienstknecht te worden aan de heilige voeten van Moeder God, zodat Zij tot hem spreekt. Het is de sleutel tot het geestelijke woord. 17. Judah kwam in hem, de heilige duisternis in het Aramees, honger, als tegengesteld aan het materiele, en geheel binnen het profetische visioen. 18. De geperste druiven zijn het zaad, de vrucht van het oordeel, en het oordeel zelf, want het oordeel brengt oordeel voort. Dit zaad was altijd de stam Ruben. 19. Door Judah komt Shama die gevoelig maakt voor de stem van Moeder God, en maakt dat hij daaraan gehoorzaamt, als 'horen en gehoorzamen'. 20. Sama is de profetische leidraad die het Woord omzet in acties, als de kracht tot gehoorzamen. 21. Dabar bestaat uit de geboden, waarschuwingen, bedreigingen, liederen en beloftes. 22. De sobere wordt aangesproken als zoon van het rode volk, de tucht, het Oud-Amerikaanse,

133 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication