wildernis. Ook komt het van arohin, rn, wat berijden betekent. Ironie is als het berijden van een beest. Wij kunnen niet zomaar van alles wegrennen, want het gaat zich voortplanten en zal ons dan overweldigen. We moeten de beesten leren berijden. De Sanskrite rn wortel betekent ergens in afdalen en vervolgens oprijzen. 35. Deze ironie is dus een bepaalde gezonde afstandelijkheid wanneer er een wild rund is. Dit is dus ook de reden waarom de kennis afstandelijk is. 36. Het komt niet te dichtbij, en het onthuld niet teveel. nekbrekers psalm, of de psalm van de koppensnellers, als het begin van het onderwijs. Dit komt verder terug in vele Orionse teksten. In het Hebreeuws is Ahn hier in het land der klaagliederen aangekomen, in het zwerven door de leegte. Hij staat niet recht op zijn benen. Hij is zwak, en hij trilt. Hij is in een overgangsgebied. Hij is zoekende. Dit is fundamenteel voor het ontvangen van de hogere natuurkennis. Ook Job kwam in deze situatie terecht, en ook Paulus en Yeshua. Het is de Damascus-ervaring. De mens staat niet meer trots en pronkend op zijn voetstuk na deze ervaring. Alles wat Ahn wilde was onderwijs. 6. Zij spannen de boog, zij leggen hun pijl op de pees, om de oprechten in het duister te treffen. 3. De psalm van de koppensnellers 1. Vaak denken we dat de vijand met ons bezig is, terwijl het de kennis is. Zo was dat ook in Ahn's geval. De tegenstander kan zowel de vijand als God zijn. 2. De kennis moet zo wel zijn in gevecht met het ego. De kennis gebruikt deze strategie. 3. De mens heeft het niet herkend, en ging ermee op de loop en maakte er een markt van. 4. Ahn kwam tot de Eeuwige, het opperhoofd van de psalmenzingers. Hij keek naar haar op voor onderwijs in soberheid. Ahn kwam tot haar in de onderwereld. In het Aramees is zijn ziel om het leven gekomen. In de Orionse wortel was zijn nek gebroken, in de zin dat Zij hem meegenomen heeft nadat hij aan zijn ego was afgestorven. 5. Nadat de stijfkoppige nek van het ego is gebroken begint het leven pas echt. In het Orions is dit de 407 7. Het spannen van de boog is in het Hebreeuws het ombuigen en verharden, verdichten van hun macht om zo te vangen met hun netten. Dit is hoe het orakel werkt, waardoor de wildernis zich emaneert, dus van hogere tot lagere vormen projecteert, om zo alles te verdraaien en te verdichten, oftewel te materialiseren in de ironie. 8. Hierin kan het ego afsterven om zo opgenomen te worden door de boogschutters. Het is ironisch. 9. Er is een heilige vijandigheid van het toetsen. Zij stammen af van Ishmaël, die een vijand was van iedere man. De ironie begon al in het zoroastrisme, wat indologische wortels heeft, en dus helemaal terugleid tot de Orionse wortels. 10. Wij zijn in de materiële wereld omringd met ironie, als onderdeel van het geestelijke. Alleen in de duisternis, als ons ego met pijlen is doorboord, zal de boogschutter ons opnemen. 11. In de diepte is het het ontwaken, het komen tot het oneindige en eeuwige bewustzijn.
408 Online Touch Home