503

2. 'Afrika' betekent de aarde ingaan, de onderwereld, het anonimisme, wat zal leiden tot de ondergrondse zee, een beeld van de dualiteit, van het perspectivisme. 3. Het reikt een sleutel aan tot een diepere bronlaag in Betelgeuse, namelijk van het Betelgeusische Afrika. 4. Egypte is als de brug tussen Israel en Afrika, waardoor de mens het fundament mag verdiepen. 5. De mens wordt zo opgevoed door het Woord uit de zee. De mens moet dieper in de aarde tot de zee komen. De mens heeft zowel een strijd tegen het ego van de zee als het ego van de aarde. 6. Het is prachtig natuurgebied, maar in die overgang had ik een zware ervaring, en ik raakte depressief, en het was als de hel, terwijl ik ook zo nu en dan de hemel kon aanraken. 7. Ik werd ook opgenomen in de hemel uiteindelijk. Daarna bleef ik vele dromen krijgen. 8. En dit is een belangrijk iets voor het herstel van de wereld. 9. Het volk dreef de spot met de boodschap van Noach, met het schip wat hij bouwde. 'Laat ons eten en drinken, want morgen sterven wij.' En toen moesten de oordelen van God komen, ook al zijn die voor een mens niet altijd te volgen, maar dat is de heilige soevereiniteit, die zich niet aan mensenregels houdt, maar overal doorheen breekt. De mening van de mens, die trouwens altijd weer verschilt, is onze maatstaf niet. Wij mogen daarom rusten in het oordeel, rusten in de tucht, want het is goed. De zonde moet gestrafd worden. De mens kan dat niet goedpraten. 10. Sommigen beweren dat we nu in het genade tijdperk leven, terwijl Aser stond voor het oordeel in 503 de onderwereld, wat als een zuivering werkte. Het gaat om het diepere oordeel, opdat de mens niet verzwaard wordt met de zonde. 11. Er moet een duidelijke scheiding zijn. De riemen duiden op een zekere discipline en op de heilige gebondenheid en verbondenheid met de hogere kennis. Natuurlijk wordt de mens dan soms aangevallen, maar dan mag de mens rusten in God's soevereiniteit. God weet wat het beste is voor de mens. 12. Daarom moest God wel slaan en daarom moest God de zondvloed wel brengen, anders zou alles verloren zijn. Wij mogen deze lijnen ook in ons eigen leven ontdekken. 13. Wij moeten ons vast blijven houden aan het oordeel, en dat begint bij onszelf. Wij mogen niet indutten, en zomaar alles om onsheen aanvaarden. 14. Het oordeel begint in het hart, in God's huis. Het oordeel is onlosmakelijk verbonden aan de heilige gebondenheid. 15. Niet mijn wil, maar uw wil geschiede. 16. De onrechtvaardigen willen het rebelse, vrije kind, wat zich aan niets of niemand stoort, maar het ware 'kind zijn' betekent verbondenheid aan de moeder, het leeg worden van je eigen verlangens en de moedermelk drinken en vanuit de bron nieuwe inspiratie opdoen, en de bron voedt op en onderwijst tot hemelse volwassenheid. 17. Het kind is juist het beeld van de hemelse gebondenheid in de zin dat het verbonden is en blijft aan de ware wijnstok. De vijand probeert dus heel sluw een heel andere betekenis te geven aan het kind. 18. Daarom moet het oordeel komen, en daarom moet de filosofische oorlog gestreden worden.

504 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication