Levitische Zodiak of Dierenriem, de Mowed, de Levititische tijdschijf, heeft niet zoveel met sterren te maken, maar met innerlijke realiteiten. Dit is een schijfvormige kalender waar veren aan hangen, als een teken van de overwinning over de kippen van overmoed en bandeloosheid. Het vijandelijke vee is het zaad wat moet sterven, omdat dit de oude natuur inhoudt. Door de jacht verandert dit teken in bloed. [3] In het OT is Amos hiervan een beeld, en ook Issaschar. Verderop in het boek Amos komt die vogeljacht ook aan de orde. In de Egyptologie was de vogeljacht of kippenjacht een onderdeel van het dagelijks leven in de onderwereld. [4] Dit is dus inhoudelijk het beoefenen van geduld. Dit is ten diepste wat het zevende zegel inhoudt. Dit is ook verbonden aan sekh-met in de egyptologie, het inprinten (sekh) van de hemelse leer (met), als een belangrijke urim en thummim. In het israelitisch heeft kanaan dezelfde betekenis : de doorstekingen, de piercings. In kanaan worden de oren doorboort, als een beeld van het ontvangen van het hemelse woord. Dit is ten diepste wat het beloofde land betekent. Amos heeft dezelfde betekenis. [5] voetnoten : [1] p.452-454, onderwijs de vuh, boek I, de halal, coab 2012-2019. Dit is een leerboek gebaseerd op de oorspronkelijke talen, en die zijn dichterlijk en dualistisch van aard, dus er wordt gesproken over een verschil tussen de westerse, letterlijke Jezus en de oorspronkelijke symbolische Jezus, als een verschil tussen de vleselijke Jezus, de lagere Jezus, en de geestelijke Jezus, de hogere Jezus. Dit boek moet dus zeker niet gelezen worden door predikanten die de theologische dialectiek nog niet kennen. Deel 2 van onderwijs de vuh is een veel toegankelijker boek. Dit boek is genaamd de name, en is meer verklarend van aard, terwijl deel 1 meer achtergrondkennis is, als een naslagboek. Deel 2 is ook van coab, 2017-2019. [2] p.534, idem [3] p.720, idem. [4] zie wandschildering van het graf van Nebemun in Thebe ca. 1400 BCE : de dode met zijn gezin op vogeljacht. [5] p.715, onderwijs de vuh, boek II, de name, coab 2017-2019 2 Hij zeide: De Here brult uit Sion en uit Jeruzalem verheft Hij zijn stem, zodat de weiden der herders treuren en de top van de Karmel verdort. Amos zelf kwam uit Juda, uit Tekoa, en moest ook tot Juda prediken. De hel en verdoemenis breekt al direct los in het eerste hoofdstuk. De metafoor van de brullende leeuw wordt gebruikt, als een teken dat God goed boos is. Letterlijk gezien zijn sommige dingen een beetje overdreven, maar het boek heeft gewoon een aantal goede punten waar we niet onderuit kunnen. De armen werden namelijk verdrukt door de rijken, en hier moest Amos tegenop treden, als een soort van Oud Testamentische Robin Hood. Amos kwam dus op voor de armen, dus hier hebben we al wat edelmoedig rood goud te pakken.
6 Online Touch Home