16

ONDERNEMERSNIEUWS Welkom op het water op Vakantiebeurs De nationale watersportcampagne Welkom op het water - powered by HISWA - was van 9 tot en met 14 januari aanwezig op de Vakantiebeurs. In de stand werd aan duizenden niet-watersporters de eerste prikkel gegeven om eens een uitstap op, in of rondom het water te maken. De stand bevond zich in de Nederland-hal van de Jaarbeurs Utrecht. Nederland is een van de belangrijkste vakantiebestemmingen. “Ruim 65.000 mensen geven aan twee of drie keer per jaar in eigen land op vakantie te gaan en watersport is daarbij populair”, aldus Bart Meijer, brand manager van de Vakantiebeurs. De thema’s zelf varen, leren varen en meevaren stonden centraal. De stand werd bemand door een team van HISWA-leden. Zo stonden bezoekers in de rij om op de stand aan boord te stappen van een ruim 10 meter Linssen-jacht en informatie te verkrijgen over het kopen en huren van een boot. In de stand werd aan duizenden niet-watersporters de eerste prikkel gegeven om een uitstap op, in of rondom het water te maken. “De Vakantiebeurs in Utrecht was verrassend goed. Ik heb veel bezoekers kunnen interesseren voor de watersport. Veel mensen herkenden het HISWAlogo en omdat er een zeilboot, een sloep en een motorjacht te bewonderen waren, trok de stand veel aandacht. De sfeer op de beurs was positief en ik heb veel contact genoteerd van serieus geïnteresseerden. Een uitnodiging voor een huisshow is iets waar veel bezoekers belangstelling voor hadden”, aldus Sandra Zipp-Reineman van Linssen Boating Holidays. Daarnaast stond een gloednieuwe Splash opgetuigd. Op deze plek kregen bezoekers informatie over diverse watersportcursussen. Ook was er een sloep waarin bezoekers een foto van zichzelf konden laten maken. Het team promootte hier het thema meevaren en de mogelijkheden voor zeilcruises. Al bij al bood de stand een concreet overzicht van wat er op het water te beleven valt. Stand onderdeel van Kidsroute Niet alleen veel ouderen toonden hun interesse in een vakantie op het water, maar ook jonge gezinnen. Ook kinderen zijn welkom op het water. Via de Kidsroute van de Vakantiebeurs vinkten zij bij de stand van Welkom op het water een onderdeel in hun paspoort af. In ruil daarvoor deden zij in de stand een van de activiteiten. Proeven van het zeilen in de Splash, op de foto in de sloep of het invullen van de watersportcheck. 16 HISWA MAGAZINE 1

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication