ONDERNEMERSNIEUWS Workshop social media voor dummies Op dinsdagochtend 27 maart 2018 organiseert HISWA Vereniging een workshop Sociale media voor dummies, exclusief voor HISWA-leden. In deze workshop maken marketing- en communicatie-experts Liane Jansen en Dominique van Dam de deelnemers wegwijs in ‘de wereld die sociale media heet’. Zij helpen nieuwkomers op sociale media stap voor stap op weg als ze met hun watersportbedrijf willen starten met Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn. Daarnaast maken deelnemers kennis met een aantal andere populaire sociale netwerken, zoals YouTube en Snapchat. In de workshop worden alle mogelijkheden besproken die deze sociale media platforms kunnen bieden, voor het bedrijf zelf maar ook voor de campagne Welkom op het water. Deelnemers gaan naar huis met handige tips, trucs, waarschuwingen en anekdotes over recente apps, platforms en gadgets. De centrale onderwerpen in deze workshop zijn: - Welke sociale media zijn geschikt? - Waar zitten klanten op sociale media? - Wat voor soort content is relevant? Voor deze workshop is een voorbereiding vereist. Een week van tevoren ontvangen de deelnemers per email nadere instructies. Onder andere voor het aanmaken van sociale media accounts. Meer informatie en aanmelden: www.hiswa.nl/agenda Drukbezochte netwerkborrel op Boot Düsseldorf Ruim 300 mensen bezochten 23 januari de Holland Netwerkborrel die Kuiper Verzekeringen (HISWA Partner in Business) op Boot Düsseldorf organiseerde. De schijnwerpers stonden hierbij gericht op de Nederlandse watersport en jachtbouw die internationaal goede naam en faam genieten. Op Boot Düsseldorf stonden ruim 140 Nederlandse exposanten. Zij vormen na de Duitsers de grootste groep deelnemers aan de beurs. Jacco Kuiper van Kuiper Verzekeringen: “Het was fantastisch en nuttig. De groeiende opkomst van dit jaarlijkse evenement geeft aan dat de Nederlandse bedrijven elkaar meer en meer opzoeken om kennis en ervaringen uit te wisselen. Dit evenement wordt een traditie.” 20 Geert Dijks van HISWA Vereniging: “Al onze exportactiviteiten zijn er op gericht om de bij HISWA aangesloten watersportbedrijven betere mogelijkheden te bieden om hun bedrijf én Nederland als watersportland op de internationale kaart te zetten.” Uit de conjunctuurmeting van HISWA Vereniging blijkt dat vooral de exporterende bedrijven het goed doen. Met de campagnes ‘Think Yachts Think Holland’ en ‘Yachts Holland Beyond Sailing’ bereikt HISWA met ruim 80 samenwerkende jachtbouwers en suppliers nieuwe buitenlandse leads. Kuiper organiseerde de borrel met partners Boot Düsseldorf, Fairwise, Raymarine, YachtFocus, de magazines Motorboot en Jachtbouw Nederland en met HISWA Vereniging, HISWA te water en HISWA Amsterdam Boat Show. Meer informatie: www.hiswa.nl/export HISWA MAGAZINE 1
21 Online Touch Home