ONDERNEMERSNIEUWS Nederlandse vlag terug in Dubai In samenwerking met NLinBusiness / WorldExpo2020 tuigde HISWA Holland Yachting Group een Holland Paviljoen op in het hart van de Dubai International Boat Show eind februari. Leden en partners waaronder NEKO en Hydromar kregen hier de kans om zich duidelijk te profileren. In samenwerking met de Consul-Generaal van het Koninkrijk der Nederlanden en voorafgaand aan de opening van de Dubai International Boat Show, vond het ‘Holland Get Connected Event’ plaats. Rob Montijn van Hydromar: “Als bedrijf kijk je altijd naar de return on investment. Onze deelname aan het collectieve Holland Paviljoen was een goede investering. We hadden meetings met lokale stakeholders, bezochten werven, legden nieuwe contacten en presenteerden ons bedrijf in een nieuwe regio. Het hijsen van de Nederlandse vlag opent voor ons nieuwe deuren.” Stefan Oldenmenger van NeKo Yacht Supply: “De Golf-regio is voor NeKo Yacht Supply een nieuwe markt. Met deze pilot kregen we de mogelijkheid om deze nieuwe markt te onderzoeken tegen een relatief lage investering. Het concept om je als bedrijf te presenteren met een display in het paviljoen hebben we als zeer positief ervaren. We konden goed netwerken, nieuwe contacten leggen en afspraken maken met grote lokale agentschapen.” 14 Soft landing infrastructuur Mirian Keuning van NLinBusiness: “We kijken terug op een succesvolle eerste pilot in de Golf-regio. Voor de deelnemers was deze regio een relatief nieuwe markt die door dit initiatief op een laagdrempelige manier kon worden onderzocht. Het paviljoen was een eye-catcher, een meeting point waar waardevolle contacten zijn gelegd en veel is genetwerkt. Er is veel interesse om aan te sluiten op de volgende editie van de Dubai International Boat Show, helemaal met het oog op de World Expo 2020 dat extra exposure brengt. Als NLinBusiness konden we Nederlandse deelnemers en bezoekers aan het paviljoen vertellen over de plannen in de Golf-regio. Ondersteund door de Netherlands Business Council Dubai (NBC) lichtten we geïnteresseerden in over de soft landing infrastructuur waar wij momenteel aan werken. Verschillende partijen toonden na deze pilot interesse in een dergelijk concept. Zolang het Nederlandse MKB erbij gebaat is en de mogelijkheid krijgt om een nieuwe markt te onderzoeken, is het de moeite waard dit concept verder te optimaliseren.” Aan de Dubai International Boat Show namen leden deel waaronder Oceanco, Feadship, Amels, Heesen Yachts, Hydromar en NeKo Yacht Supply. De beurs is een van de belangrijkste shows in de Verenigde Arabische Emiraten op het gebied van de (super) jachtbouw, waarbij meer dan 30.000 bezoekers uit meer dan 120 landen aanwezig waren. HISWA MAGAZINE 2
15 Online Touch Home