18

Marketing & promotie Marketing en promotie vormen een belangrijk speerpunt van HISWA-RECRON. Zo bieden de websites onder de vlag van het merk HISWA (zoals hiswa.nl, vakantievaren.nl en yachtsholland.com) leden steeds meer marketingmogelijkheden. Daarbij timmert de nationale watersportcampagne Welkom op het water ook in 2021 flink aan de weg. Allemaal met de intentie om meer mensen meer uren op het water te krijgen. Hoe zien de plannen eruit voor 2021? Tekst: Rianne Hartog en Michaël Steenhoff De nationale watersportcampagne Welkom op het water van HISWA – die inmiddels al weer zes jaar loopt – laat mensen zie hoe leuk de watersport is. Vooral voor potentiële watersporters biedt de campagne de eerste stap om te ontdekken wat er allemaal mogelijk is op het water. Welkom op het water legt in 2021 de focus op het beter zichtbaarder maken van de campagne bij het grote publiek. Door het juist inzetten van de social media-kanalen en gebruik te maken van PR moet Welkom op het water een bekend begrip in Nederland worden. Persona’s Een marketingonderzoek van Motivaction dat in 2020 is uitgevoerd, leidde tot vijf watersportpersona’s en een bijbehorend personahandboek. Een persona is een soort klantprofiel, een karakterisering van een 18 onder de vlag van HISWA Wat zijn de plannen voor 2021? Erkend Bedrijf 2021 www.hiswa.nl Approved Company 2021 Aangesloten bij HISWA-RECRON bepaald type klant. Met dit hulpmiddels kunnen de marketing- en communicatieuitingen specifieker worden ingezet voor de verschillende doelgroepen. De persona’s verschillen van elkaar op het gebied van watersportinteresse, social media-gebruik en manier van communiceren. Deze theoretische kennis over persona’s, marketing en social media komt beschikbaar voor de leden van HISWA-RECRON, onder andere via workshops en webinars. Via de campagne wordt de interesse voor de watersport gewekt, maar uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat de nieuwe watersporters via een van de watersportbedrijven kennismaken met de watersport. Om dit te stimuleren verzamelt het campagneteam alle watersportevenementen in Nederland. Deze worden vervolgens getoond op www.hiswa.nl/ welkomophetwater en gepromoot via social media. HISWA MAGAZINE 1

19 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication