30

Het Portret Jurre-Jan Muurling In de rubriek Het Portret zetten we een persoon in de spotlights die op dat moment in de actualiteit is of verband houdt met het thema. In dit nummer met marketing & promotie is dat Jurre-Jan Muurling, eigenaar van Tornado Sailing in Makkum. Tekst: Liane Jansen Dit nummer van HISWA Magazine gaat over marketing & promotie. Hoe positioneer jij Tornado Sailing in de markt? “Marketing is tegenwoordig misschien wel het belangrijkste. Met merken als Delphia, Jeanneau en Cobra-Yachts zijn wij het aanspreekpunt als het gaat om kielmidzwaard zeiljachten en zeewaardige polyester motorjachten. Ons bedrijf is opgebouwd in vier verschillende segmenten. De verkoop van nieuwe jachten, de jachtmakelaardij, de verhuur van zeil- en motorjachten en onze jachtwerf. Het bijzondere van ons bedrijf is dat wij een unieke combinatie hebben: de merken boten die we verhuren, verkopen we ook. Klanten kunnen dus bij ons eerst een boot huren en vaarervaring opdoen. Dat is veel waard als je van plan bent om een boot aan te schaffen. 30 Qua promotie is het bij ons een mix tussen adverteren in de traditionele media en zichtbaar zijn op social media.” We maken met de klant een afspraak en laten de boot dan door middel van een live-tour zien. Nog maar een maand en dan start het vaarseizoen weer. Waar zijn jullie als bedrijf momenteel mee bezig? “We zien de afgelopen periode veel vraag naar huurboten. Daarom breidden we onze huurvloot dan ook behoorlijk uit voor 2021. Voor elke boot hebben we een aparte film gemaakt met een technische uitleg. Alle aspecten die belangrijk zijn om goed en veilig het gehuurde jacht te kunnen bedienen, komen aan bod. We HISWA MAGAZINE 1

31 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication