38

Verder besteedt Aquaservice al zijn aandacht aan bestaande klanten. ‘We groeien liever langzaam en gestaag dan snel, terwijl de achterdeur wagenwijd open staat. Natuurlijk hebben we in de zomer veel passanten, maar 90 tot 95% van onze klanten keert terug. We leveren niet alleen producten, ook service en dienstverlening. Dat is bijzonder waardevol.’ Winkelervaring De webwinkel brengt ook mensen naar de fysieke winkel. ‘Mensen komen gewoon even binnenkijken. Dan hoor ik ineens iemand met een zachte g of een Rotterdams accent in ons Overijsselse Zwartsluis en dan blijkt de klant op de bonnefooi naar ons toe te zijn gereden om even een stuurstoel of koelkast te bekijken, te voelen, uit te proberen. Hoe groot is dat vriesvak nou of hoe is die leuning nu echt? Dingen die ik online toch niet kan laten ervaren.’ De beste raad is voorraad. De voorraad is bij Aquaservice aanwezig in de winkel of het magazijn: wat online staat aangegeven klopt en wordt elk half uur geüpdatet. ‘De beste raad is voorraad, zeggen ze wel eens, en ik geloof daarin. We hebben perfect in kaart wat de balans is, en alles is aanwezig, anders loop je continu achter de feiten aan. Mocht iemand aan komen rijden en iets is net verkocht in dat half uur, dan verlaat iemand nooit kwaad het pand. We lossen het netjes op, altijd.’ Het komende jaar staat er geen overname op de planning, ‘maar je weet het nooit’, zegt Willem lachend. ‘Er is genoeg anders te doen: de website nog verder verbeteren, de webshop uitbreiden, de winkel verbouwen tot showroom, interne processen optimaliseren, betere foto’s, ook 2021 zal niet saai worden.’ Overnames De overnames van Aquaservice door de jaren heen: 2014/2015 2018 2019 2020 Bonsink Aquaservice Zwartsluis gaat samen met Korendijk Watersport Zwolle Leusink Meppel, Huisman Zwolle en Boatmax Leeuwarden Frevis Techniek Kampen, Vetus Center Rijnmond Vlaardingen en Bootplus Weesp Wagenaar Watersport Leeuwarden 38 HISWA MAGAZINE 1

39 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication