ONDERNEMERSNIEUWS Aanvullingen op EU Richtlijn Pleziervaartuigen Er komen mogelijk drie aanvullingen in de volgende versie van de EU Richtlijn Pleziervaartuigen. De EU heeft opdracht gegeven om een studie hiernaar uit te voeren. De enquête over de mogelijke effecten van deze aanvullingen maakt een rondje langs de belanghebbenden. Binnen ICOMIA begeleidt de Technische Commissie, waarin HISWA-RECRON zitting heeft, deze enquête. De eventuele aanvullingen gaan over brandstofdampemissies uit brandstofsystemen, uitlaatgasemissies en ontwerpcategorieën. De nieuwe EU Richtlijn Pleziervaartuigen wordt in 2027 verwacht. Meer informatie: www.hiswarecron.nl/kennisbank. Nieuwe stagiair bij HISWA-RECRON Nick van den Berg is de nieuwe stagiair bij HISWA-RECRON. Hij studeert Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Nick zit in de laatste fase van zijn studie en doet zijn afstudeeronderzoek bij HISWA-RECRON. “Ik ga onderzoeken wat de stand van zaken is op het gebied van duurzaamheid binnen de sector. Vervolgens ga ik analyseren waar, voor zowel ondernemer als de branchevereniging, kansen liggen om op in te spelen. Op basis hiervan ga ik HISWA-RECRON adviseren op welke manier zij kunnen bijdragen aan verduurzaming van de sector”, aldus Nick. ‘Boats for sale’ op hiswa.nl De content in de botenbank op www.hiswa.nl is vertaald in het Engels. Het aanbod van nieuwe en gebruikte boten is nu in het Engels beschikbaar. Zo worden buitenlandse bezoekers beter gefaciliteerd. Dat betekent natuurlijk wel dat je als bedrijf ook Engelse teksten moet invoeren bij de booteigenschappen. Leden van HISWA-RECRON kunnen dit doen via mijnhiswarecron.nl. Wil je je vindbaarheid nog verder optimaliseren, zorg er dan voor dat je bedrijfsprofiel in het Engels wordt weergegeven en maak hierbinnen ook Engelse zoekwoorden aan. Als de SEO-indicator op groen staat, zit je goed. Kom je er niet uit, neem dan even contact op met afdeling communicatie: communicatie@hiswarecron.nl. Meer informatie: www.hiswa.nl/en. 14 HISWA MAGAZINE 2
15 Online Touch Home