10

ONDERNEMERSNIEUWS Meld u aan voor Gastvrij ‘Langs het water’ De HISWA­campagne Welkom op het water heeft als doel om meer mensen in contact te brengen met water en waterrecreatie. Er zijn immers meer mensen die nog niet aan watersport doen dan wel. In samenwerking met ANWB, partner van de campagne, biedt Welkom op het water een mogelijkheid om meer publiek op uw bedrijf te ontvangen. Gastvrij ‘Langs het water’ omvat een speciaal aanbod voor leden van HISWA Vereniging. Het is een concept voor ondernemers die gelegen zijn langs het water, zoals jachthavens, bootverhuurders of zeilscholen. Door u aan te melden voor ANWB Gastvrij, wordt u als ondernemer letterlijk op de kaart gezet. Dit levert de volgende voordelen op: • Meer bekendheid en aanloop doordat watersport op de kaart wordt gezet. • Aanbod kan hierdoor ook kenbaar worden gemaakt aan een grotere groep. Niet alleen watersporters maar ook fietsers en wandelaars langs het water. Van de 4,4 miljoen ANWB­leden geven bijna 3 miljoen leden aan geregeld recreatief te fietsen en/of wandelen. Laat ook hen in aanraking komen met watersport. • De campagne Welkom op het water geniet hiermee extra exposure onder ANWB­leden. • Het streven om jaarlijks minimaal één landelijke ‘Gastvrij langs het water’ actie te organiseren. • Voor Gastvrijpunten langs het water worden nieuwe categorieën toegevoegd zoals ‘jachthaven’. Deze worden getoond in de landelijke ANWB Fietsknooppuntenplanner . Ondernemers die meedoen hebben een groot bereik via de fietsknooppuntenapp, fietskaarten en social media. Maar er worden ook voorwaarden aan de gastvrijheid gesteld zoals schuilplaats bij regen, gratis toiletgebruik en aanwezigheid van een fietspomp en bandenplaksetje. Meer informatie? Stuur een mail naar gastvrij@anwb.nl. Bijdrage Welkom op het water-campagne In de maand juli hebben alle leden de jaarlijkse Welkom op het water­nota in hun mailbox ontvangen. Eind 2015 besloten de HISWA­leden unaniem tijdens de Algemene Ledenvergadering dat de campagne Welkom op het water er moest komen in 2016. Deze investering in de toekomst moet zorgen voor meer bekendheid van watersport en waterrecreatie bij mensen die niet (meer) varen. Alleen zo kan de sector samen de markt vergroten. Meer mensen meer uren het water op is het doel. Waarom Welkom op het water? De watersportmarkt heeft, net als veel sectoren, last gehad van de crisis en kromp tot 2016. Uit onderzoek blijkt dat er in potentie meer mensen zijn die interesse hebben in watersport dan er nu mensen actief zijn in watersport. Doel is om deze mensen te bereiken en op het water te krijgen. Alleen dan leren zij de bijzondere wereld van watersport te kennen. Dat is een investering in behoud en mogelijke groei van de sector. En dat is hard nodig. Alle leden van HISWA betalen een bijdrage naar omvang. Dat is 10% van de contributiehoogte en die is gerelateerd aan de omvang van het bedrijf. Het budget kent een eigen projectbegroting onder toezicht van een stuurgroep bestaande uit HISWA­ondernemers. 10 HISWA MAGAZINE 4

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication