5

Binnenstadfonds Sinds 1 januari wordt in de binnenstad van Nijmegen reclamebelasting geheven. Deze doelbelasting wordt als subsidie beschikbaar gesteld aan het Huis voor de Binnenstad die de middelen inzet ten behoeve van de binnenstad. In 2019 werd vanuit het fonds bijgedragen aan de verschillende activiteiten. Dankzij het fonds is een extra impuls gegeven aan het Huis van Sinterklaas en de Nijmeegse Winterweken In samenwerking met de Vierdaagsefeesten is een eerste aanzet gedaan om dit evenement middels spandoeken boven de straten extra sfeer en zichtbaarheid te geven. De Big Draw kon dit jaar extra uitpakken door ondernemers tegen een lage onkostenvergoeding te laten deelnemen aan de ramenroute. Het Eigen Kwartier bedacht en produceerde zelf een platte grond om alle unieke bedrijven binnen          kaart te zetten. De Bloemerstraat organiseerde Parkingday waarbij er een dag lang op alle parkeerplaatsen in de straat van alles werd georganiseerd met en door de ondernemers uit de straat. Verschillende straten hebben voor hun complete jaarprogramma een bijdrage ontvangen waardoor ze net wat extra konden uitpakken.

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication