47

partner Salesforce bedienen. Tot op zekere hoogte is dat waar. Door data van inwoners vanuit verschillende databronnen te ontsluiten en een 360 graden klantbeeld te creëren, zal de inwonerreis persoonlijker en relevanter worden.” "Maar”, voegt ze daaraan toe, “met Marketing Cloud kun je al eenvoudig en snel beginnen, door simpele e-mailcampagnes uit te sturen die niet contextafhankelijk zijn. Denk aan algemene digitale nieuwsbrieven en het begrijpen welke artikelen een inwoner het meest interessant vindt. Daar leer je ook weer van voor volgende campagnes!” Positieve eerste indruk Aan het begin van het verhaal vertelde Samira Mellenbergh al dat zij verhuisd was. De eerste mailing die zij ontving van haar nieuwe gemeente was een brief met de vraag of zij meer zonnepanelen op haar huis wilde. “We hadden met de koop van onze woning al een grote investering gedaan! Sympathieker was het geweest als we een leuk welkomstbericht hadden gekregen, waarbij we bijvoorbeeld gewezen werden op voorzieningen die voor ons relevant zijn. Met de juiste tooling had je in een geautomatiseerde flow de input daarvoor grotendeels uit mijn inschrijving in de gemeente kunnen halen. Had ik meteen een positieve eerste indruk van mijn gemeente gehad.” Nummer 46, april 2023 47

48 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication