41

Noten en bronnen bij ‘Dyscalculie is lastig… maar zie ook de plussen’ NOTEN: 1. Ruijssenaars et al., 2021, p. 17 2. Ruijssenaars & Ruijssenaars-Elshoff, 2021 3. Desoete et al., 2020, p. 43 4. Desoete et al., 2020 5. Willcutt et al., 2019 6. Capano et al., 2008; DuPaul et al., 2013 7. Desoete & Warreyn, 2019 8. Pennington, 2006 9. Desoete, 2022; Desoete et al., 2020 10. Lissens et al., 2020; Desoete et al., 2020 11. lingerieontwerper Murielle Scherre in Desoete et al., 2020, p. 95 12. Desoete et al., 2020, p. 56 13. Desoete et al., 2020 BRONNEN: Capano, L., Minden, D., Chen, S. X., Schachar, R. J., & Ickowicz, A. (2008). Mathematical learning disorder in school-age children with attention-deficit hyperactivity disorder. Canadian Journal of Psychiatry, 53(6), 392–399. Desoete, A. (2022). Inzetten op autonome motivatie en betrokkenheid bij reken- en wiskundeprestaties, ook bij leerlingen met dyscalculie. Remediaal, 22 (2-3) 38-42 Desoete, A., Baccarne, B., Robaeyst, B., Duthoo, W., Haenebalcke, A., Lissens, F., Al Asmar, M, Willems, D. , & Brysbaert, M. (2020). Slagen met dyscalculie in het hoger onderwijs. OWL Press. Desoete, A., & Warreyn, P. (2019). ADHD-plus. Als ADHD samen voorkomt met dyslexie en/of dyscalculie. Magazine over ADHD en leer-, ontwikkelings- en gedragsstoornissen. Driemaandelijks magazine Zit stil, 155,14-17 Lissens, F., Al Asmar, M., Willems, D., Van Damme, J., De Coster, S., Demeestere, E., Maes, R., Baccarne, B., Robaeyst, Duthoo, W., & Desoete, A. (2020). Het stopt nooit…De impact van dyslexie en/of dyscalculie op het welbevinden en studeren van (jong)volwassenen en op de transitie naar de arbeidsmarkt: een bundeling van Vlaamse pilootstudies. Tijdschrift voor Logopedie, 2020/6, 10-28. Pennington, B. F. (2006). From single to multiple deficit models of developmental disorders. Cognition, 101, 385-413. Ruijssenaars, W., & Ruijssenaars-Elshoff, C. (2021). Berekend! Van rekenprobleem tot dyscalculie. Niet-geautomatiseerde basiskennis als centraal probleem. Gompel & Svacina. Ruijssenaars, Van Luit, Van Lieshout, & Kroesbergen (2021). Handboek dyscalculie en rekenproblemen. Een dynamisch ontwikkelingsperspectief. Lemniscaat. Willcutt, E. G., McGrath, L. M., Pennington, B. F., Keenan, J. M., DeFries, J. C., Olson, R. K., & Wadsworth, S. J. (2019). Understanding comorbidity between specific learning disabilities. New Directions for Child and Adolescent Development, 2019(165), 91–109.

Online Touch Home


You need flash player to view this online publication