33

AUTOSCHADEHERSTEL 33 Innovam Schadeherstel het bestaande en het vereiste kennisniveau van medewerkers in kaart gebracht. Vervolgens hebben we samen bepaald welke aanvullende trainingen en opleidingen er nodig waren om aan de Plusnorm te voldoen. Innovam heeft voor de betrokken medewerkers een trainingsprogramma samengesteld.” “We investeren doorlopend in opleidingen en equipment.” Welke aanvullende trainingen hebben jullie voor de Plusnorm gevolgd? “Uiteindelijk ging het voor onze vestiging in Gorinchem om zes aanvullende opleidingen voor de werkplaats en voor de frontoffice. Een deel van onze AST’ers heeft bij Innovam Schadeherstel extra technische opleidingen gevolgd over carrosserieconstructies, datanetwerken en warmtepompen. De Plusnorm heeft ook gevolgen voor de frontoffice. Daar sluit de opleiding Frontoffice Pro goed bij aan.” Waar ligt de toegevoegde waarde van de Plusnorm Autoschadeherstel ten opzichte van merkerkenningen? “Plusnorm maakt het schadeherstelproces inzichtelijk. Opdrachtgevers kunnen op dossierniveau zien dat de juiste vakmensen met de juiste kennis en ervaring de juiste reparatie uitvoeren, en dat ze hierbij de juiste reparatiedata gebruiken. Sommige merkerkenningen kijken daar ook naar, maar zeker niet allemaal. De Plusnorm maakt het proces aantoonbaar. Het heeft meerwaarde voor universele autoschadeherstelbedrijven en voor autoschadeherstelbedrijven met merkerkenningen.”

34 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication