ningen die je nodig hebt om je werk te kunnen doen, maar er is ook een groot deel vrije keuze, gericht op de eigen ontwikkeling. Die trainingen kopen we soms in maar we ontwikkelen ze ook zelf, met onze eigen mensen. Op die manier zetten we de kennis van onze medewerkers in. Die kennen hun vak tenslotte als geen ander. En die collega’s doen naast hun werk iets anders dat ze ook heel leuk vinden. Je zet dus ook andere kwaliteiten en competenties in. Op die manier kunnen medewerkers zich op andere vlakken ontwikkelen dan binnen hun eigen functie.’ Het opleidingsaanbod vind je via Pulse. Ga in Pulse naar Pynter voor alle beschikbare opleidingen en trainingen. In Pynter vind je daarnaast ook GoodHabitz-trainingen, gericht op persoonlijke ontwikkeling. De toekomst Welke andere thema’s staan er de komende tijd bovenaan de agenda? Miranda: “Het allerbelangrijkste is toch het binnenhalen en binnenhouden van mensen. Tijdens de coronacrisis is de vraag naar medewerkers natuurlijk toegenomen in een toch al krappe markt. En nu de onzekerheid door corona weer is afgenomen en er heel veel vacatures zijn, zien ook wij veel wisselingen. We hebben - net als in de rest van de zorg - te maken met uitstroom.” “We willen dus graag onze mensen zo goed mogelijk behouden. Daarom is het belangrijk om beter te kijken naar wat onze mensen nodig hebben. Daarover willen we graag nog veel meer in gesprek gaan met hen. Hoe kunnen we er nou voor zorgen dat zij zo lang mogelijk bij ons blijven? En waarom werken mensen hier? Wat vinden ze belangrijk in hun werkomgeving? Wat kunnen wij veranderen, verbeteren? En hoe kunnen we een aantrekkelijke werkgever zijn voor mensen die nog niet bij ons werken? Wat is ons onderscheidend vermogen?” “ We investeren in onze mensen” Over dat onderscheidend vermogen heeft Miranda zelf al wel een idee: “Wij hebben een heel specialistische doelgroep: mensen met NAH. Wij zijn de grootste aanbieder van zorg aan deze doelgroep. Er is geen andere organisatie die aan zoveel cliënten met NAH zorg verleent. En we willen daarin de beste zijn. We leiden onze mensen op; zij hebben specialistische NAH-kennis; ze krijgen de juiste skills aangeleerd om met deze cliënten om te gaan, enzovoorts. We investeren in onze mensen.” “Dus mensen die bij deze club willen horen, de grootste op het gebied van NAH; die mensen nodigen we graag uit om kennis te komen maken. En voor wie het nog niet wist: we maken ook graag gebruik van onze eigen mensen om te zoeken naar nieuwe collega’s. Zie ook het Make a Match-artikel op de volgende pagina. 1600 medewerkers = 1600 ambassadeurs = 1600 netwerken die we in kunnen zetten om nieuwe mensen te vinden!” Wat denk jij? InteraktContour wil dus niet alleen uitstralen dat je bij ons vrij bent om te zijn wie je bent, maar we willen dat onze mensen dat ook echt zo voelen. Maar hoe doen we dat nou op een goede manier? Dat horen we graag van jou. Wil jij iets kwijt over dit onderwerp of wil je meedenken? Laat het Miranda weten via m.peters@interaktcontour.nl. We zijn je dankbaar! 29
30 Online Touch Home