Bouwonderneming Stout werkte het bouwplan op hoofdlijnen verder uit. Ook het doorlopen van het vergunningentraject hoorde bij de werkzaamheden. we verschillende partijen uit om hun eigen innovatievermogen, creativiteit en deskundigheid in te brengen. Ik kende Stout van andere foodprojecten en wist dat ze veel ervaring hebben, ook met zaken als koel- en vriesruimtes. Maar ze verrasten ons vooral met hun oplossingen voor de terreinhoogtes, het grondwerk, de inpassing van de laadkuil. Daarmee waren ze duidelijk efficiënter dan hun collega’s. Dat bleek uiteindelijk ook in de uitvoeringsfase: de samenwerking was uitstekend en de planning is gehaald.’ Strakke planning Die planning was een van de grootste uitdagingen voor Bouwonderneming Stout. ‘Het was heel duidelijk: de eerste spruiten komen eind juli van het land en moesten op de nieuwe locatie verwerkt worden,’ vertelt Ronald Kort, Technisch Directeur bij Stout. ‘Eind juni 2017 werd besloten om het traject samen aan te gaan. De overeenkomst werd getekend en we begonnen met het aanvragen van de vergunningen vanuit het prestatiebestek. Die zijn, mede dankzij het nauwe contact met de gemeente, volgens planning verleend. Zo konden we in augustus 2017 starten met het bouwrijp maken van het bouwterrein. In november 2017 begonnen we met de bouw en binnen 8 maanden bouwtijd hebben we het nieuwe distributiecentrum opgeleverd. Geheel conform planning en de afgesproken duurzame richtlijnen.’ FOOD Locaties 2019/2020 - 17
18 Online Touch Home