Van Berkel Logistics neemt containerterminal Tiel over Eind 2024 nam Van Berkel Logistics in Tiel CTU Rivierenland over. Hiermee zet Van Berkel Logistics opnieuw een strategische stap in de uitbreiding van haar logistieke activiteiten in het zeecontainervervoer. De drijfveer van Van Berkel is om de servicegraad en het logistieke proces van de vier containerterminals continu te verbeteren. Met een goed verbonden netwerk, juiste en tijdige informatie en samenwerking in de keten kunnen ze klanten op een hoog niveau bedienen. n een wereld die volop in beweging is, ontkomt ook de containerlijnvaart niet aan uitdagingen die veranderingen met zich meebrengen. De globale containerlijnvaart zucht van krapte naar overcapaciteit en past zich steeds weer aan. De gevolgen van deze aanpassingen zijn tot aan de deur van de verlader voelbaar. Van Berkel Logistics richt zich in het belang van haar klanten dan ook steeds meer op het behouden van de bereikbaarheid voor hen. Die bereikbaarheid zit hem al lang niet meer alleen in een stalen kist die over een kanaal of rivier vervoerd moet worden. I Rondom die container is er inmiddels een enorme hoeveelheid afstemmingsmomenten waarop belanghebbende partijen informatie willen over de container of er informatie aan toe willen voegen. Zonder passende informatiesystemen is een container niet meer verplaatsbaar. Ook is niet meer te verantwoorden of verplaatsing op de meest duurzame wijze volgens de geldende contractafspraken en regelgeving heeft plaatsgevonden. Om in deze groeiende informatie- en controlebehoefte te kunnen voorzien zet Van Berkel Logistics fors in op deze taakstelling en relatiebeheer. Customer Relations steeds belangrijker “Door de ontwikkelingen in het goederenvervoer is het belangrijk om intensief met zowel de klant als andere partijen in de keten samen te werken”, zegt Maike de Bruijn, nu een klein jaar manager Customer Relations bij Van Berkel Logistics. Haar uitgebreide ervaring in de Rotterdamse haven komt goed van pas in haar nieuwe rol, waarbij vooral veel havengerelateerde vraagstukken uitdagingen bieden voor de verlader. Het bieden van een stabiele, betrouwbare en effi ciënte dienstverlening is volgens Van Berkel essentieel voor de bereikbaarheid van haar klanten. Daarom is er bij Van Berkel veel aandacht voor de relatie met klanten en informatievoorziening. De afdeling Customer Relations focust op het bouwen van relaties met bestaande en potentiële klanten, zodat de wensen van de klant goed worden begrepen, essentiële data altijd voor handen is en er een oplossing op maat gevonden kan worden. Verduurzaming, digitalisering en regelgeving De wereld verandert en ontwikkelingen op het gebied van verduurzaming, digitalisering en regelgeving gaan snel. Data wordt steeds belangrijker om een goede dienstverlening te leveren en te kunnen sturen op eventuele afwijkingen. Klanten krijgen een steeds grotere verplichting om zich te verantwoorden op het gebied van duurzaamheid: de impact op mens, milieu en maatschappij. Logistieke processen zijn hier een belangrijk onderdeel van. Van Berkel ziet niet alleen de 48 - Havenlocaties 2025
49 Online Touch Home