21

van emissieloos varen. BCTN heeft zelf al drie hybride aangedreven schepen; de Nijmegen Max en de Den Bosch Max Groen en Blauw. Mijland hoopt in het eerste kwartaal van volgend jaar de laadinfrastructuur op orde te hebben zodat de barges volledig elektrisch kunnen varen. “We proberen vooruitstrevend te zijn in het klimaatdossier. Met Future Proof Shipping werken we aan het ombouwen van een schip naar waterstof. Die gaat varen op het traject Rotterdam Meerhout. Het omwisselen van de containers met waterstof gebeurt in Antwerpen.” Online portal Iedere klant heeft toegang tot zijn eigen online portal voor het doen van boekingen, track en trace en het opvragen van documenten, zoals de digitale CMR-vrachtbrief. “Hiermee zijn kostbare en tijdrovende papierstromen verleden tijd. Het is volledig transparant voor iedere partij in de keten en altijd direct beschikbaar. Het portal maakt het voor iedereen een stuk eenvoudiger en bespaart veel tijd.” Door middel van een API is het portal te integreren in de ICT-omgeving van de klant. Familiegevoel De omvang van het netwerk is belangrijk, maar iedere terminal handelt vanuit zijn eigen identiteit en vanuit zijn eigen klantenkring. “De mensen maken hierin het verschil. Wij hebben een mix aan ervaren logistieke professionals en young potentials. We investeren flink in customer service. Iedere medewerker is intern opgeleid. We willen gemotiveerde mensen die hun verantwoordelijkheid nemen.” BCTN groeide naar een kleine tweehonderd medewerkers, maar het familiegevoel is nog steeds aanwezig, zegt Mijland. “Iedereen kent iedereen en we kennen de klanten en weten wat hij wil.” “We dekken nu Noord- en Zuid Nederland grotendeels af, plus een stuk van België. Met een goed netwerk en met goede mensen. Maar het is heel simpel; we moeten het voor onze klanten elke dag opnieuw waarmaken.’ << Connecting the Flows Meer informatie BCTN info@bctn.nl +31 24 374 3308 www.bctn.nl Havenlocaties 2022 - 21

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication