Speed-sectionaaldeur IsoSpeed Cold V 100 temperaturen tot 0 graden Celsius. “Ze zijn ideaal voor het afsluiten van koelcellen, ook grotere in supermarkten, slagerijen, de voedingsindustrie of de voedingslogistiek.” Beide deuren hebben een dik deurblad van 80 millimeter, geschuimd met PU. Ze kunnen worden afgewerkt met roestvrij staal of gegalvaniseerd staal. De laatste standaard in RAL 9002, maar andere RAL-kleuren behoren tot de mogelijkheden. De HID-120-draaideuren van Hörmann kunnen dienen als afsluiting van diepvriescellen tot -28 graden Celsius, net als de HIS-120diepvriesschuifdeuren. De 120 millimeter dikke deurbladen met PU-schuim zorgen voor betrouwbare isolatie. Gesloten deuren voorkomen luchtuitwisseling. “Ook deze deuren zijn in de twee genoemde uitvoeringen beschikbaar.” Hormann Pendeldeuren – robuust, hygiënisch en klaar voor intensief gebruik Ook nieuw in het assortiment zijn slijtvaste pendeldeuren van polyethyleen (PE 500) en roestvrij staal, speciaal ontwikkeld voor de levensmiddelenen logistieke sector. Deze deuren zijn bestand tegen zware belasting, zoals heftruckverkeer, en voldoen aan de hoogste hygiënestandaarden. “Dankzij het stootvaste materiaal en het temperatuurbereik van –30 °C tot +60 °C zijn ze ideaal Schuifdeur HIS 80 voor koelruimte, in combinatie met pendeldeur HP-180, 2-vleugelig voor koelhuizen, magazijnen en doorgangen met intensief gebruik. Een duurzame oplossing voor elke omgeving waar snelheid, hygiëne en robuustheid centraal staan.” Maatwerk leveren Ook op het gebied van veiligheid denkt Hörmann mee met de klant. Het bedrijf biedt zowel handmatige als automatische systemen om ongelukken bij het docken te voorkomen. “Dat is afhankelijk van de wensen en het budget van de opdrachtgever”, vertelt De Leeuw. “We hebben nu een volautomatisch systeem , dat het hele aan- en afkoppelen bij een dock regelt en aanstuurt.” Sowieso gelooft het bedrijf niet in one-size-fits-all. “Ieder project vraagt om een unieke oplossing en een eigen benadering. Afgestemd op de klantwens, het wagenpark, het type goederen en het budget. Daarbij gaan we er niet voor om zoveel mogelijk snufjes te verkopen om een hoge omzet te halen, maar om de béste snufjes te verkopen. Daar adviseren we ook in. Voertuigen verschillen in hoogte, daar moeten we vaak een compromis sluiten. Er blijft altijd een stuk maatwerk, geen enkele opdracht, applicatie en/of klantvraag is hetzelfde. We starten ieder project met het in kaart brengen van de klantbehoefte én de toekomstplannen.” ‹‹ www.hormann.nl Logistiekvastgoed 2025 - 43
44 Online Touch Home