43

house op de verdieping is te bereiken via een zeer ruime hellingbaan van bijna 10 meter breed. “Vrachtwagens kunnen elkaar op de hellingbaan gemakkelijk passeren”, stelt Siebert. De hellinggraad is 7%. “Dat is vergelijkbaar met een talud van een snelweg, vrachtwagens hebben daar geen moeite mee”, legt Hermans uit. “Ze hebben dezelfde hellinghoek bij wijze van spreken net gehad, toen ze van de nabijgelegen A2 afkwamen.” mezzanine (warehouse en mezzanine verdeeld over twee bouwlagen). De vrije hoogte van het warehouse – met maximaal ca. 67.8000 palletplaatsen als voor smalle gangen wordt gekozen en bijna 55.000 palletplaatsen bij een opstelling met brede gangen – is 12,2 meter. In totaal komen er 44 loading docks en 4 overhead deuren. Het vrachtverkeer krijgt op de begane grond én de verdieping een eigen in- en uitrit. Het wareMultimodaal transport De nabijheid van die verkeersader is één van de redenen dat Lage Weide een voor ondernemers interessante uitvalsbasis is. Wat daarvoor misschien nóg belangrijker is: de aanwezigheid van de containerterminal op Lage Weide. De binnenhaven is toegankelijk voor zeeschepen en op dit moment lopen er concrete initiatieven om het railemplacement weer nieuw leven in blazen. Kortom: alle mogelijkheden voor multimodaal transport en overslag van en naar spoor, weg én water. Siebert: “En de binnenstad is prima bereikbaar vanaf de Sophialaan. Het is een uitstekende én centraal gelegen locatie in Utrecht en Nederland.” “En ook voor werknemers en bezoekers”, vult Hermans aan, “zijn de voorzieningen uitstekend. Binnen 5 minuten kom je er vanaf de A2 en vanaf de A12, A27 en A28 is het gebouw ook binnen een kwartier aan te rijden met eigen vervoer. Parkeerplaatsen zijn er volop: op eigen terrein en ruim 300 parkeerplaatsen in de parkeergarage vlak naast het gebouw, met ook een eigen in-en uitrit. Zo hoef je het vrachtverkeer niet te doorkruisen.” In de parkeergarage is ook ruimte voor stalling van fietsen, bakfietsen en scooters. BREEAM-certificaat Het door Convex-architecten getekende bedrijfs gebouw wordt opgeleverd met BREEAMcertificaat, wordt gasloos opgeleverd en op het dak kunnen zonnepanelen worden geplaatst. Uiteraard is er LED-verlichting, maar daarnaast is er ook voldoende ruimte voor het daglicht. “Ook in het warehouse zelf, wat het werken natuurlijk een stuk prettiger maakt”, stelt Siebert vast. “Dat geldt zowel voor het warehouse op de verdieping als op de begane grond.” Wat dat betreft is deze nieuwe ontwikkeling ook een mooie opsteker voor Lage Weide, wat we gerust een brownfield-gebied mogen noemen. “De gemeente heeft best lang niet veel gedaan aan het gebied, maar nu is het weer volop in ontwikkeling. Wij denken dat we met ónze ontwikkeling daar een mooie impuls aan kunnen geven, waarmee we de logistiek weer een stuk de toekomst in brengen.” ‹‹ www.granitedouble.nl www.cbre.nl Logistiekvastgoed 2024 - 43

44 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication