78

AS Vloerwerken, dé specialist in stationsvloeren Renovatie en verbouw van stationsvloeren is specialistenwerk. Met hoge veiligheids- en kwaliteitseisen aan zowel de toegepaste materialen als de uitvoering van het werk. Niet elk vloerenbedrijf heeft daarvoor de expertise, vakmensen, materialen en papieren. Samen met de andere gespecialiseerde bedrijven heeft de Ruys Groep daarentegen alles in huis voor de perfecte stationsvloer. U moet er toch niet aan denken dat reizigers uitglijden op een glad perron? Of dat ze hinder ondervinden van de vloerrenovatie, omdat het verse beton nog niet is uitgehard terwijl de eerste trein het station al binnenrolt? Of aan een vloerspecialist die zonder grensbewaker in de B-zone werkt? Voor de gemiddelde vloerenlegger is dit onbekend terrein. Zo niet voor Arie Selbach, directeur AS Vloerwerken, die de afgelopen 25 jaar samen met de andere bedrijven binnen de Ruys Groep meer dan 45.000 m2 stationsvloer bouwde, verbouwde of renoveerde. Met alle benodigde expertise, materialen, machines en vakmensen. Veiligheid en kwaliteit voorop Daarbij is Selbach aanspreekpunt en coördinator voor opdrachtgevers. Als geen ander Werkzaamheden station Overvecht weet hij hoe de verbouw en renovatie reilt en zeilt op het station, én eromheen. Want AS Vloerwerken realiseert niet alleen vloeren van stationshallen en perrons, maar ook van belendende parkeergarages, fietsenstallingen en winkelgebieden. Selbach: “Vloerwerken rond het spoor zijn echt anders. Zo stellen NS en ProRail terecht hoge kwaliteitseisen aan het product en strenge veiligheidseisen aan de uitvoering van het werk. Al onze specialisten hebben daarom een DVP-certificaat van RailAlert. En bedrijfsmatig beschikken we natuurlijk over VCA 2 sterren en ISO 9001. Bovendien mogen reizigers geen enkele hinder ondervinden van onze werkzaamheden, wat betekent dat we in uiterst krappe tijdvensters buiten de spits of ’s nachts en in het weekend werken.” Gelukkig beschikt AS Vloerwerken met de andere bedrijven over de juiste vakmensen en innovatieve, snel verwerkbare materialen om daarin te voorzien. Denk aan speciale betonsoorten die binnen 8 uur zijn uitgehard en kunststoffen die zelfs maar een paar uur uitharding vragen, zodat de downtime voor de gebruiker zo beperkt mogelijk blijft. Uiteraard heeft Ruys Groep ook duurzaamheid hoog in het vaandel. Zo worden er geen oplosmiddelhoudende producten gebruikt, zijn ze in het bezit van Clean Air- en MVO-certificaten en krijgt circulariteit steeds meer vorm. Ook de kwaliteit van de vloeren is vanzelfsprekend hoog. Bijvoorbeeld nu dagelijks weer zo’n 200.000 reizigers over de onlangs gereStation Amsterdam Sloterdijk noveerde vloer van Amsterdam CS met hun koffers rollen, moet die weer jarenlang veilig en functioneel blijven. En dat blijft hij. Want Ruys Groep staat erachter, met bedrijven die al jaar en dag bekend staan om hun innovatieve, hoogwaardige vloertechniek in uiteenlopende sectoren. Alles in één hand “Elk vloerprobleem vraagt een specifieke oplossing”, zegt Hendrik Ruys, algemeen directeur Ruys Groep. “Met onze gezamenlijke bedrijven hebben we al die oplossingen in één hand. Zo leveren we vloeren turnkey op. Eventueel verwijderen we de oude vloer, of het nu asfalt, beton of kunststof is. We bereiden de ondervloer voor en produceren de vloer altijd in situ. Want we geloven niet in tegels. Die blijven altijd beweeglijk ten opzichte van elkaar 78 - Stationslocaties 2022/2023

79 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication