36

Hoe is het om in Nederland te ondernemen als je roots in een ander land liggen? En wat zijn de verschillen tussen ondernemen in Nederland en bijvoorbeeld Amerika, Marokko, Letland of China? Daarover vertellen de kleurrijke ondernemers in Tutti frutti. Saskia Maarse laat daarin 28 portretten van ondernemers van verschillende nationaliteiten en achtergronden zien, die zich met hun lef en doorzettingsvermogen een plek in het Nederlandse bedrijfsleven hebben verworven. Met hun inspirerende verhalen en hilarische anekdotes houden ze ons een spiegel voor; tegelijkertijd wordt ook duidelijk hoe totaal verschillend het oordeel over ons ‘volkskarakter’ kan zijn. Het is letterlijk maar net wat je van huis uit gewend bent. Alle verhalen sprankelen van trots en passie, evenals de foto’s van de deelnemers die genomen zijn op typisch Hollandse locaties. Tutti frutti biedt vele tips en ideeën om voortaan ook in eigen handel en wandel extra kleur aan te brengen en net als deze ondernemers – een mooie mix te maken van sterke eigenschappen uit verschillende culturen. Al van jongs af aan staat grafisch ontwerper Saskia Maarse (1966) open voor andere culturen. Haar toeristische werkervaring in het buitenland en de wereldreis die ze maakte verbreedden haar kijk op de wereld en haar bewoners. Nieuwsgierigheid naar andere culturen in Nederland bracht haar op het idee voor dit bijzondere project. What is it like being a entrepreneur in The Netherlands - if your roots are in another country? And what are the differences between doing business in The Netherlands and, for example, in America, Morrocco, Latvia or China? Colourful entrepreneurs answer these questions in Tutti frutti. In this book Saskia Maarse presents 28 portraits of entrepreneurs from a variety of countries and backgrounds who, with courage and determination, have all earned themselves a place in the world of Dutch business. Their inspiring stories and hilarious anecdotes are interesting reflections on the Dutch psyche. They demonstrate a wide variety of perspectives on the ‘national character’. It’s literally just a case of what you’re brought up with.... The stories sparkle with pride and passion, as do the photos of these colourful personalities - all taken in typically Dutch locations. Tutti frutti is full of tips and ideas: inspiration that will more richly colour your own work and leisure. Just as it has the lives of these succesful entrepreneurs. You too can profit from the rich blend of the best characteristics from a variety of cultures. Graphic designer Saskia Maarse (1966) was open to other cultures from a young age. Working abroad in tourism, followed by her own world tour, further broadened her view of the world and its occupants. Curiosity about other cultures - within The Netherlands - gave birth to the idea of this intriguing project.

37 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication