Nieuwsgierigheid is de reden van dit boek. Tijdens mijn werk als grafisch vormgever kwam ik in contact met ondernemers van verschillende nationaliteiten en achtergronden. Hun verhalen boeiden mij en riepen tegelijk allerlei vragen in me op. Ik besloot, samen met een geweldig team, een kleurrijk boek te maken om met die verhalen vele anderen te inspireren. Zo ontstond een ontdekkingstocht door heel Nederland die resulteerde in 28 stuk voor stuk boeiende ontmoetingen, die mij als ondernemer veel geleerd en verrijkt hebben. Ik heb intens genoten van hun verhalen en was steeds enorm onder de indruk van hun trots, vindingrijkheid en doorzettingsvermogen. Na de interviews volgden de fotosessies met de deelnemers. Heel Nederland hebben we doorkruist om hen op typisch Hollandse locaties te fotograferen. De dynamiek in de foto’s is tekenend voor de passie en de overgave waarmee iedereen zich op dit project heeft gestort. Van harte hoop ik dat Tutti frutti u als lezer net zo zal verrassen en inspireren als het ons als makers heeft gedaan. Aangetoond is in ieder geval dat het kan: met succes en voldoening kleurrijk ondernemen in Nederland. 6 Inleiding
7 Online Touch Home