Aanleggen langs het trappenpleintje aan het Kempisch dok. den biedt. In het noorden en oosten van het dok zijn er voornamelijk watergebonden concessies. Het gedeelte van Asiadok ten zuiden van de nieuwe Asia-fietsbrug is een laag dynamisch innovatiedok. De westkaai zal ingevuld worden met passagiersschepen, winterhaven en binnenvaart. We wenden de steven en varen het Kempisch dok binnen. Hier ligt de focus op pleziervaart (concessie jachthaven) en waterrecreatie aan de westelijke kaai. De Oostkaai maakt deel uit van de innovatieve stadshaven. Hier zijn nog tijdelijke ligplaatsen voor de beroepsvaart. Op langere termijn worden aan deze kaai de opties op watergebonden activiteiten behouden. Aan de noordkaai en zuidkaai worden er commerciële ligplaatsen voorzien, Faciliteiten, zoals laddertjes maken in- en uitstappen makkelijk. Bij onze terugtocht varen we langs de Kattendijksluis, die zorgt voor de toegankelijkheid van het stedelijk havengebied voor pleziervaart en passagiersschepen, komende van of met bestemming Scheldegebied. De bediening en het beheer van de Kattendijksluis gebeurt door De Vlaamse Waterweg nv. Vaartuigen, komende van, of met bestemming Scheldegebied, kunnen gebruik maken van de Kattendijksluis maar de beroepsvaart kan er momenteel geen gebruik van maken, wegens de nabije Royerssluis Zij dienen het stedelijk havengebied in te varen of te verlaten via de toegangswegen van het zeehavengebied of het Albertkanaal. bootmagazine.be 11
12 Online Touch Home