10

Kinderpostzegelactie 2018 2018 Opbrengst kinderpostzegelactie* in miljoenen euro *De opbrengst is inclusief de eenmalige donaties. 26 september #Kinderpostzegels is trending! Voor kinderen, door kinderen ‘Voor kinderen, door kinderen’, dat is het motto van de Kinderpostzegelactie. Elk jaar zetten duizenden leerlingen zich in zodat andere kinderen het beter krijgen. Ze gaan langs de deuren om postzegels te verkopen. En dat al generaties lang, sinds 1948. Gelijke kansen voor ieder kind De opbrengst van de Kinderpostzegelactie 2018 gaat naar diverse partnerorganisaties die aansluiten bij het thema ‘Een goed thuis voor ieder kind’. Van woensdag 26 september t/m 3 oktober 2018 zijn ruim 138.000 kinderen langs de deuren gegaan. De Kinderpostzegelactie heeft dit jaar 9,8 miljoen euro opgebracht. Met dit geld kunnen we kinderen die geen goed thuis hebben heel goed helpen, met drie programma’s (pleegzorg, traumaverwerking en onderwijs). 9,8 2017 10,2 2016 9,5 De Fabeltjeskrant op de kinderpostzegels In 2018 stonden de bekende personages van De Fabeltjeskrant op de zegels. Ter gelegenheid van het vijftigjarig jubileum van deze iconische televisieserie was er een ereplek voor Meneer de Uil, Bor de Wolf en Juffrouw Ooievaar. Nieuwe website In juni 2018 werd de nieuwe website gelanceerd. Hierin werden vier verschillende websites van Kinderpostzegels geïntegreerd. In de actieweek is de website 140 % meer bezocht dan vorig jaar. Ook steeg de gemiddelde sessieduur (74 %) en het aantal bezochte pagina’s (45 %). Het aantal onbestelbare e-mails nam af met 22 %. ‘Ik ben trots op wat ik heb opgehaald dit jaar. Daar kunnen heel veel kinderen van naar school!’ Erik (12) 10 Social media rond Kinderpostzegelactie In 2018 is voor het eerst social media ingezet als communicatiemiddel om de aandacht te vestigen op de Kinderpostzegelactie. Tot 2018 werd alleen gebruik gemaakt van buitenreclame op billboards. Het heeft goed gewerkt om de doelgroep te bereiken van bestellers, leerlingen en leerkrachten. De impact is verdubbeld.

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication