30

Het plan ‘Focus in Actie’ is weergegeven in onderstaand schema, met beoogde meerjarenresultaten en wat in 2017/2018 is bereikt. De Kinderpostzegelactie van 2018 wordt hierbij in haar geheel meegenomen. STRATEGIEËN 1. Basisscholen doen massaal mee aan de jaarlijkse Kinderpostzegelactie door het unieke concept eigentijds te maken en te houden. DIT HEBBEN WE BEREIKT IN 2020 • 65 % van basisscholen doet mee • Gemiddeld 2 groepen per school • 50% bestellingen digitaal • Afname papiergebruik met 80 % • Afleveren binnen 1 week 2. Fondsen en ministeries kiezen Kinderpostzegels door onze inhoudelijke ervaring en bewezen vermogen tot samenwerking. • Aantal samenwerkingen met vermogensfondsen van 5 in 2016 naar 10, budget van € 350.000 naar € 700.000 • Inkomsten subsidies op € 1,3 miljoen 3. Kinderpostzegels verhoogt inkomsten door te investeren in particuliere fondsenwerving. 4. Merkvoorkeur omhoog door het merk te laden met ‘why’-component (voortbouwend op huidig merkbeeld). 5. Effectieve organisatie doordat focus in doelbestedingen en mensen en processen op orde is. • Inkomsten particuliere fondsenwerving van € 1,5 miljoen naar € 2 miljoen • 25 % van Nederlanders weet waar Kinderpostzegels voor staat • 100 % van de uitingen hebben de component ‘leuk’ • Begroting in evenwicht per 2017/2018 • Medewerkers behalen 80 % van hun resultaatafspraken • Aantal partners van 450 in 2016 naar 200 in 2020 • Inkomsten particuliere fondsenwerving gestegen naar € 2,1 miljoen • Nieuwe website gelanceerd • Waardering leerkrachten gestegen naar 7,9 REALISATIE ACTIEPLAN 2017/2018 • 62 % basisscholen doet mee • 1,7 groep per school • 14 % bestellingen via bestelapp • 36 % van de afzet zijn nieuwe producten • 11 % van de scholen doet mee aan lokaal besteden • 1 nieuw vermogensfonds extra financiering Stop Kinderarbeid • € 200.000 geworven voor project Wereld vol woorden • Exploitatie 2017/2018 in evenwicht • In 2018 aantal partners naar 350 30

31 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication