34

KAWASAKI tweetakten KAWASAKI 2-TAKT PRESTATIES Kawasaki-triples nemen een speciale plaats in de geschiedenis in, evenals hier bij MCE Performance. Hierboven ziet u enkele van de Triples waaraan ik motorwerk heb gedaan. Ik sleutel al aan deze beesten sinds begin jaren 70. Mijn goede vriend Tony Nicossia, is legendarisch (dat is zacht uitgedrukt) in de wereld van Kawasaki-triples. Ik volgde Tony vanaf mijn vroege tienerjaren in de jaren 70 tot nu. Ik heb nu de eer om bevriend te zijn met Tony, hij is een geweldige kerel en een gracieuze gastheer. Ik werd door Tony ingelijfd sinds de begindagen van Denco en later richtte hij TNT op. Eind jaren 70 deed ik cilinderpoortentiming voor mijn vrienden met H2's en H1's. Ze brachten mijn Z1-900 letterlijk in verlegenheid in de kwartmijl. Het enige dat ik kon doen, was kijken naar die drie rookpluimen die in de verte vervaagden en me in de blauwe waas achterlieten. Ik kon er niet langer tegen! Vanaf dat moment was ik verslaafd aan deze simplistische monsters van een dodenmachine. Ik lever al 40 jaar cilinders en koppen voor deze beesten! Ja, ik denk dat ik oud genoeg ben om het beter te weten. Daarom heb ik een DynoJet 150 om mee te testen in plaats van deze deathtraps op straat te testen. 100 pk H2's zijn voor ons geen probleem. We kunnen een Kawasaki-triple bouwen die de concurrentie zal vernederen. Deze koppen zijn TIG 4043 gelast aan de binnenkanten. Dit voorkomt scheuren en zorgt ervoor dat je kop net zo lang meegaat als jij (ze zullen barsten als ze niet worden versterkt). We gebruiken nu de nieuwste 4943-legering die veel sterker is dan 4043 maar nog steeds zeer goed bestand is tegen scheuDeze koppen zijn TIG 4043 gelast aan de binnenkante ren. H2 Fase III-inlaat H2 Stage III Intake modifi cation. De fl ens is afgefreesd waardoor de inlaat korter wordt en een rechte doorgang in het carter mogelijk is met behulp van een groot inlaatspruitstuk of een te monteren reed cage. MCE Performance H2-koppen We bewerken de verbrandingskamers met een hoge squish zodat ze passen bij de specifi caties van uw motor en de staat van afstelling. Veel anderen doen niet de moeite om de kamers op te lassen voordat ze worden bewerkt. Dit leidt tot een minder ideale kamervorm en volume. Het oplassen van de kamerrand zorgt voor een goede squishband met behoud van het juiste algehele volume. 21cc racekoppen worden hier getoond, maar we kunnen ze zo groot maken als je nodig hebt om de compressie te houden die je wilt. Opgelaste Kawasaki H2-cilinderkoppen We versterken (TIG-lassen) deze koppen VOORDAT ze worden bewerkt. Ze scheuren als dit niet gebeurt en dan moet je ze weggooien. Ze repareren is achteraf gewoon niet praktisch.  Met dit spruitstuk wordt het inlaatkanaal verkort. We maken het spruitstuk met een diameter van 34-44 mm voor de hierboven getoonde Stage III-modifi cation. Reparatie motorsteun in motorbehuizing Deze motorbehuizingen zijn steeds moeilijker te vinden. En als u het motornummer origineel wilt houden, is het repareren ervan de enige optie. Deze H2 motorbehuizing uit 1972 was zwaar beschadigd door het doorrijden met losse bouten in de motorsteunen. De "bount-holes" zijn uitgesleten en er waren scheuren aanwezig.

35 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication