12

“Garageformules als middel om te blijven innoveren en groeien” “Als eigenaar van een autobedrijf komen er door alle veranderingen in de markt steeds meer taken op u af. Naast zaken zoals milieu en nieuwe regelgeving is ook de omgang met en behoud van personeel een steeds groter wordend issue. Daarnaast verandert de techniek van auto’s continu en door de komst van internet en nieuwe diensten zoals private lease, occasion lease en nieuwe mobiliteit verandert ook het consumentengedrag. Kunt u als eigenaar van een autobedrijf genoeg tijd inruimen en heeft u voldoende mogelijkheden om uw vaste klanten te behouden en nieuwe klanten te vinden? Kunt u al het onderhoud zelf in uw autobedrijf uitvoeren of moet u door een tekort aan kennis of data steeds vaker uitwijken om bepaalde zaken uit te laten voeren? Kunt u als een klant een auto geleased heeft of een auto wil leasen jouw klant blijven helpen? Bovenstaande zaken zijn niet voor ieder autobedrijf hetzelfde. Toch krijgt iedere ondernemer hier vroeg of laat mee te maken. Garageformules zijn een middel om bedrijven te ondersteunen, om bepaalde zaken goed of nog beter ingericht te hebben. Klantbinding (bijv. mobiliteitsgarantie en nieuwsbrieven), marketing (bijv. sociale media en website) zijn tools die alle garageformules bieden om “vaste” klanten te behouden en nieuwe klanten te vinden. Daarnaast helpen trainingen en opleidingen de kennis op het gebied van techniek, commercie en bedrijfsvoering te vergroten. Ook onderhoud van het wagenpark van leasemaatschappijen en het verleasen van auto’s behoort bij enkele garageformules tot de mogelijkheid. In gesprekken met ondernemers over formules gaat het vaak over de eigen identiteit van het autobedrijf. Op zich is dit begrijpelijk omdat ondernemers jarenlang aan hun eigen identiteit hebben gewerkt. Wil een garageformule de eigen identiteit van het autobedrijf overnemen of wil een formule door een professionele en heldere uitstraling het autobedrijf helpen de landelijke en regionale marketing nog beter aan te laten sluiten bij de ambities van het autobedrijf. Om deelnemers van een formule te helpen de garageformule tot een succes te maken voor het autobedrijf heeft Koskamp verschillende mogelijkheden. Vanuit de afdeling marketing en de accountmanagers wordt de ondernemer geholpen de tools die de formule biedt te gaan gebruiken. Tevens kan de afdeling marketing helpen aanvullende marketing te realiseren.” Garageformules zijn een middel om bedrijven te ondersteunen 12

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication